برداشته شدن چالش 12 ساله با دنیا / کیش دروازه ورود سرمایه گذاران خارجی است؟

برداشته شدن چالش 12 ساله با دنیا / کیش دروازه ورود سرمایه گذاران خارجی است؟

اقتصاد > اقتصاد کلان - ایرنا به نقل از رئیس اتاق بازرگانی تهران نوشت : با دیپلماسی قوی دولت، یک چالش 12 ساله با دنیا از میان برداشته شد؛ باید از این فضای جدید استفاده کرد.

مسعود خوانسازی شامگاه پنجشنبه در نشست رئیسان اتاق بازرگانی ایران و تهران با فعالان اقتصادی کیش با تاکید بر اینکه استانهای کشور امکانات و استعدادهای خوبی دارند افزود: کیش نیز استعدادهای خاصی دارد و باید دید چگونه می توان از این استعدادها بهرمند شد.

وی گفت در ماه های اخیر بیش از یکصد گروه تجاری، صنعتی به کشور آمدند و اعلام آمادگی سرمایه گذاری کردند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان این که مشکلات زیربنایی و قوانین در کشور وجود دارد اظهار داشت : شاید این مشکلات در مناطق آزاد کمتر باشد که می توان از آن بهرمند شد.

خوانساری گفت: با توجه به ویژگی های منحصر به فرد جزیره کیش و جایگاه خاص او در کشور و مناطق آزاد باید نگاه خاص و ویژه ای به آن صورت گیرد.

وی به ایجاد اتاق بازرگانی در کیش اشاره کرد و افزود: ایجاد اتاق مستقل بازرگانی در کیش از سالهای گذشته نیز مطرح بوده که باید با حضور رئیس اتاق بازرگانی صحبت شود و بر اساس قوانین بررسی شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست به شرایط پسا برجام اشاره کرد و گفت: در شرایط پسا برجام فرصت مناسبی برای مناطق آزاد وجود دارد که در راس آن منطقه آزاد کیش است.

پدرام سلطانی افزوود: سرعت و اشتیاق سرمایه گذاران و شرکت های خارجی برای ورود به کشور از مسیر کیش آغاز شده که دوران طلایی جدیدی را در جزیره پیش رو خواهیم داشت .

وی با بیان اینکه در کیش توفیق خوبی در زمینه رشد حاصل شده گفت : این توفیق برای این است که جزیره کیش در مسیری که برای آنان طراحی شده بود به خوبی حرکت کرد .

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست با اعلام آمادگی اتاق بازرگانی ایران برای ارتباط نزدیک با تشکل های اقتصادی منطقه آزاد کیش گفت: مانند جزیره کیش در کشور وجود ندارد و نیازمند آن هستیم تا تجربیات منطقه آزاد کیش را برای کل کشور انتقال دهیم.

سلطانی اظهار داشت : کیش تنها منطقه آزادی است که توانسته در مسیر تعریف شده برای فعالیت خود حرکت کند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه انچه همواره در کشور مورد گلایه است جای خالی بخش خصوصی در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها است که اگر این نقش در دهه های گذشته مورد توجه جدی قرار می گرفت امروز اقتصاد کشور این وضعیت را نداشت.

در این نشست نمایندگان بخش خصوصی ، تجار ، بازرگانان، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی نیز نقطه نظرات ، مشکلات و موانع در بخش های خصوصی را مطرح کردند.

رئیسان و اعضای هیات مدیره اتاق های بازرگانی ایران و تهران در نشست دو روزه خود ضمن دیدار با مسئولان منطقه آزاد کیش ، بازدید از بخش های مختلف، فعالیت ها و ظرفیت های اقتصادی و عمرانی کیش شامگاه پنجشنبه در نشست با سرمایه گذاران جزیره کیش حضور یافتند و از مشکلات سرمایه گذاران در زمینه های بازرگانی آشنا شدند .

نشست رئیسان و اعضای هیات مدیره اتاق های بازرگانی ایران و تهران که از روز گذشته با حضور رئیسان و اعضای هیات مدیره اتاق های بازرگانی ایران و تهران به منظور بررسی راههای دستیابی به توسعه اقتصادی کشور در فضای جدید بین المللی در جزیره کیش برگزار شده بود شامگاه پنچشنبه با حضور مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران، علاء میرمحمد صادقی نایب رئیس، پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و تعدادی از اعضای هیات مدیره در مرکز همایش های بین المللی کیش به کار خود پایان داد

 

22339

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا