ژاپن تحریم‌های ایران را لغو کرد

ژاپن تحریم‌های ایران را لغو کرد

دبیر ارشد کابینه ژاپن از لغو شدن تحریم های این کشور علیه ایران خبر داد و گفت: «ژاپن تمایل دارد روابط مبتنی بر همکاری با ایران را بیش از پیش تقویت کند و از طریق روابط دوستانه به صلح و ثبات در خاورمیانه کمک نماید.»

به گزارش رویترز، پس از آنکه آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته گذشته تایید کرد که تهران به طور کامل به تعهدات خود بر اساس توافق هسته ای (برجام) عمل کرده است، ژاپن نیز روز جمعه به تبعیت از قدرت های جهانی تحریم ها علیه ایران را لغو کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل ازتسنیم، با لغو تحریم ها، اکنون ایران به ده ها میلیارد دلار دارایی بلوکه شده خود دسترسی دارد و شرکت های خارجی می توانند وارد بازار این کشور شوند.

یوشیهیده سوگا، دبیر ارشد کابینه ژاپن در جریان نشستی خبری اعلام کرد: «ژاپن تمایل دارد روابط مبتنی بر همکاری با ایران را بیش از پیش تقویت کند و از طریق روابط دوستانه به صلح و ثبات در خاورمیانه کمک نماید.»

با لغو تحریم ها، شرکت های بیمه ای ژاپن قادر خواهند بود معاملات تجاری با ایران را تحت پوش بیمه ای خود قرار دهند. بنگاه های اقتصادی ژاپنی نیز قادر خواهند بود در بخش نفت و گاز ایران سرمایه گذاری کنند.

انتظار می رود در آینده نزدیک موافقتنامه ای در زمینه سرمایه گذاری بین تهران و توکیو به امضا برسد. شرکت های ژاپنی از ماه ها قبل برای از سرگیری روابط تجاری با ایران صف کشیده اند.

شرکت سوزوکی موتور ژاپن روز سه شنبه اعلام کرد در حال بررسی بازگشت به بازار ایران است.
آمریکا و دیگر کشورهای غربی نیز به صورت رسمی تحریم ها در بخش های بانکی، فولاد، کشتیرانی و سایر بخش ها علیه ایران را لغو کرده اند.

با این حال واشنگتن تحریم های مجزایی را که به اندازه تحریم های هست های جامع نیستند در زمینه برنامه موشکی ایران حفظ کرده است.

پابرجا ماندن این تحریم ها موجب حرکت محتاطانه برخی شرکت ها شده به نحوی که شرکت های پالایش نفت ژاپن هفته گذشته به رویترز گفتند که به دلیل ابهام در مورد اینکه آیا شرکت های بیمه آمریکایی می توانند محموله های ایرانی را بیمه کنند یا نه، آنها برای انتقال نفت ایران همچنان از بیمه ویژه دولتی استفاده خواهند کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا