واکنش نتانیاهو به سخنان ظریف

واکنش نتانیاهو به سخنان ظریف

نتانیاهو در واکنش به گفته های وزیر امور خارجه کشورمان گفت نمی خواهم درباره اتهامات او صحبت کنم.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به گفته های وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی با داشتن تسلیحات هسته ای حق اظهار نظر درباره ایران را ندارد گفت نمی خواهم درباره اتهامات او صحبت کنم.

به گارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بنیامین نتانیاهو در ادامه گفتگوی خود با فرید زکریا در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس به پرسشی درباره اینکه آیا باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا مسئول ارائه تضمین های امنیتی بیشتر برای اسرائیل است؟ پاسخ داد بله، فکر می کنم بحث درباره بسته حمایت نظامی از اسرائیل، بحثی واقعی است که همین الان هم در حال انجام شدن است. به خاطر داشته باشید که قرار است ایران حدود یکصد میلیارد دلار دریافت کند.

وی درباره کمک ها به رژیم صهیونیستی گفت ما درباره حمایت نظامی صحبت می کنیم نه حمایت اقتصادی! من حمایت اقتصادی را منتفی دانسته ام.اما از جنبه محافظت از اسرائیل و گسترش حفاظت از ما در منطقه، کمک آمریکا به اسرائیل حدود سه میلیارد و یکصد میلیون دلار در سال است. وقتی که با منابع مالی هنگفتی که ایران دریافت می کند! مقایسه می کنیم کم رنگ می شود.

وی افزود بله، ما درباره این کمک در حال گفتگو هستیم اما فکر می کنم احتمالا این گفتگوها به یک نتیجه موفقیت آمیز ختم خواهد شد این (کمک) نشانه ای از محکم بودن ائتلاف آمریکا - اسرائیل است. تنها چیزی که هرگز دوام ندارد این است که از افول قریب الوقوع (روابط) آمریکا - اسرائیل سخن به میان آید.

فرید زکریا افزود وزیر امور خارجه ایران وقتی که با برخی از استدلال ها و مخالفت های شما مواجه شد، به صورت علنی گفت چگونه اسرائیل که تسلیحات هسته ای دارد می تواند در مقام قضاوت درباره ایران بنشیند درحالی که ایران تسلیحات هسته ای ندارد.

واکنش و پاسخ شما چیست؟


بنیامین نتانیاهو در پاسخ گفت من نمی خواهم درباره اتهامات او صحبت کنم!! اما چیزی که می گویم این است که اسرائیل به دنبال نابود کردن هیچ کشوری نیست. اگر حمایت ایران از حزب الله برداشته شود، حزب الله از هم می پاشد. آنها از حماس با پرداخت یکصد میلیون دلار در سال حمایت می کنند و قصدشان این است که ما را بمباران کنند. اسرائیل به دنبال نابود کردن ایران نیست اما ایران به دنبال نابود کردن اسرائیل است.

فرید زکریا در ادامه پرسید: به نظر شما در سوریه چه می گذرد؟ آیا اوضاع سوریه آنقدر پیچیده و خونین شده است که شما به طرزی اجتناب ناپذیر، بیشتر درگیر آن خواهید شد؟

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ گفت تنها راه درگیر بودن ما در ماجرای سوریه، ارائه کمک های انسانی است! دومین مسئله این است که ما اجازه نخواهیم داد قلمرو سرزمینی سوریه ضد اسرائیل مورد استفاده قرار گیرد. اگر از من بپرسید آیا بار دیگر یک کشور متحد سوری شکل خواهد گرفت؟ من در این باره تردید دارم. ما نمی خواهیم که داعش پیروز شود و  همچنی ایران قلمرو سوریه را در اختیار داشته باشد.

زکریا ادامه داد آیا مشکل، داعش و رژیم اسد نیست؟


نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ افزود قانونی که من دنبال می کنم ساده است. وقتی که هر دو دشمن شما با یکدیگر می جنگند، هیچ یک از این دو را تقویت نکن بلکه هر دو را تضعیف کن!به نظر من نخستین دستور کار امروز این است که داعش را شکست دهیم. فکر می کنم این کار ممکن و شدنی باشد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا