برف و باران امروز وارد کشور می‌شود

برف و باران امروز وارد کشور می‌شود

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد.

احد وظیفه در این‌باره گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از بعدازظهر امروز سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و موجب بارش باران و وزش باد و گاهی رعد و برق در استان‌های غربی کشور خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه این سامانه روز شنبه در مناطق شمالغرب، غرب، جنوب غرب، سواحل غربی و مرکزی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه های مرکزی زاگرس سبب بارش باران و برف و نیز وزش باد در مناطق مستعد بارش تگرگ می‌شود، گفت:‌همچنین در مناطق جنوبی رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد:‌ در روز شنبه شدت بارش در استان‌های زنجان، کردستان، کرمانشاه ، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، ارتفاعات زاگرس مرکزی، جنوب آذربایجان غربی و از بعدازظهر در استان گیلان و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و قزوین خواهد بود. در روز یکشنبه نیز علاوه بر نواحی ذکر شده، دامنه های شرقی البرز، بخش‌هایی از جنوب و مرکز کشور و با شدت کمتر برخی نقاط شمال شرق تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه شدت بارش‌ها در روز یکشنبه در سواحل غربی و مرکزی خزر، ارتفاعات زاگرس شمالی و مرکزی، شمال خوزستان، شمال آذربایجان‌شرقی و نوار غربی استان‌های آذربایجان غربی و کردستان خواهد بود، گفت: از روز دوشنبه به تدریج مقدار بارش‌ها از غرب و نیمه جنوبی کشور کاهش‌یافته و فقط در نوار شمالی کشور ادامه خواهد داشت.

وی بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت در روز شنبه را 13 و هفت درجه بالای صفر اعلام کرد و گفت: آسمان تهران در روز شنبه ابری در بعضی ساعات همراه با بارش‌باران و وزش‌باد و نیز بارش برف در ارتفاعات پیش‌بینی شده است.

به گفته وظیفه در روز شنبه کرمان با کمینه دمای منفی شش درجه سانتیگراد سردترین استان کشور پیش بینی شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا