نکاتی برای موفقیت، از دید زنان کارآفرین

نکاتی برای موفقیت، از دید زنان کارآفرین

چهار کارآفرین جوان استرالیایی، مهم ترین نکات برای رشد استارتاپ ها را با هم در میان گذاشتند.

این خانم ها بریجت لودون  موسس Expert360، گنویو جورج موسس The best day، ویتنی کومور موسسOne shift و کت پورکیس  موسس Her fashion box هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دریک آنلاین، پیام آن ها بسیار ساده بود: ”دنیا در حال حاضر پذیرای کارآفرینان جوان تر و آماده تر است، پس خودت را بنداز داخل معرکه.“

با هم چهار نکته از نگاه هر یک از این چهار خانم کارآفرین جوان  را بررسی می کنیم.

۱- زن بودن یک نکته مثبت است

بریجت لودون می گوید: ” الان موقع خیلی خوبی برای کارآفرین شدن است. واژه کارآفرین قبلا یک کلمه نامناسب محسوب می شد، ولی مردم دارن کم کم درک می کنند که کارآفرین ها قادرن چه ارزش هایی  رو تولید کنند و چه ردپای پررنگی در جامعه از خودشون به جا  بگذارند.
یک کارآفرین زن بودن ، شما رو در اقلیت قرار می دهد، که شما می تونید از این مسئله به عنوان یک نقطه قوت استفاده کنید.“
کارآفرین زن بودن، تجربه منحصر به فردی است.

او افزود: ”کارآفرینی یعنی هک کردن، منحصر به فرد بودن و پیدا کردن چنگ و قلاب مناسب برای صید کردن مشتریان و مطبوعات. و باور کنید هیچ چیزی خاص تر از نشستن سر میز جلسه تصمیم گیری، وقتی که همه غیر شما آقا باشن، نمی تواند باشد“

بریجت مسلما از این منحصر به فرد بودنش سود برده است. هنگام کار با مجریان کار، او و همکارش  امیلی یو، نیاز به استفاده از تخصص یک متخصص را احساس کردند و Expert360  را راه اندازی کردند. این وبسایت پلتفرمی برای یاری گرفتن بی دردسر از تخصص متخصصین زمینه های مختلف کاریست.
او می گوید: ”الان موقعش رسیده که کارآفرینی را شروع کرد.“ و به این نکته هم اشارهکرد که هیچ کاری مثل کارآفرینی به مذاق قشر جوان خوش نمی آید.

۲- سریع شکست بخور و از اشتباهاتت درس بگیر

گنویو جورج که موسس سایت خوبی برای ایجاد ارتباط بین صاحب کارها و متقاضیان کار به اسم One shiftاست،می گوید: ”بهترین حالت اینه که سریع و سبک بال شکست بخوری.“

این مسئله قطعا در مورد گنویو ۲۳ ساله صادق بوده است. کمپانی او سال قبل، ۱۸ میلیون دلار ارزش داشته و در حال حاضر بیش از ۳۱۰ هزار کاربر فعال در استرالیا دارد.
اگر همان اوایل راه شکست بخورید، چیز خیلی زیادی از دست ندادید.

او افزود: ”راه برای من به این همواری ها هم نبوده است.“ او سر یک کلاه برداری هنگام برون سپاری وبسایتش، ۲۵۰۰ دلار را از دست داد. ولی به جای این که این اتفاق او را زمین گیر کند، به او یاد داد تا از اشتباهش درس بگیرد. و الان می داند که قبل از هزینه کردن، ابتدا باید محصولش برایش قابل لمس باشد.
او گفت: ”دیگه اصلا بی گدار به آب نمی زنم.“

گنویو برای کمک به شما، پیشنهاد یافتن یک شریک استراتژیک را داد که بتواند سرمایه گذاری تجاری شما را کنترل کند و به شما در رشد کارتان یاری برساند.

کارآفرینان موفق زن زیر سی سال استرالیایی از رازهای موفقیت خود می گویند.

۳- خوشبینی همه چیز است

ویتنی کومور خودش را یک  ’کارآفرین تصادفی‘ می داند. او The best day را در اثر مشکلاتی که بر سر هماهنگ کردن دوستانش برای رفتن به تعطیلات آخر هفته به وجود آمده بود، کشف کرد.
خوشبینی و سخت کوشی او باعث شد که او یک ابزار مبتنی بر وب را برای کمک به گروهی از مردم که می خواهند یک رویداد را برنامه ریزی کنند، بسازد.

پارسال او با یک سرمایه گذاری یک میلیون دلاری از پلتفرم خود پرده برداری کرد.
برای کنترل فشار در جلو بردن استارتاپ، باید بیش از حد خوشبین بود.

ویتنی می گوید: ”برای کنترل فشار، بایستی به طرز نامعقولی خوشبین بود و یا خیلی ساده لوحانه مثبت فکر کرد.
این راهکار می تونه باعث انگیزه گرفتن آدم های باهوش عرصه بازاریابی، توسعه دهنده ها و در نهایت سرمایه گذارا بشه، تا بیایند و به ما ملحق بشوند.“

او این نکته را هم گفت که همه چیز بیشتر از آن چیزی که فکر می کنید، طول خواهد کشید، و هزینه ها بیشتر از آن چیزی که فکر می کنید، خواهد شد. پس خودتان را کاملا آماده کنید.

۴- راه خروج را بلد باشید

کت پورکیس، موسس Her fashion box همیشه در مورد اینکه آینده بیزینس او چگونه خواهد بود، فکر می کند. مثلا این که صاحب وبسایتش بعد از او چه کسی می تواند باشد.
پورکیس اولین بیزینس خود را تنها وقتی ۲۱ سال داشت، شروع کرد. هم اکنون در ۲۹ سالگی، او یک بیزینس موفق دیگر را اداره می کند که در آن به کاربرانش باکس هایی از مدهای ضروری را ارائه می دهد.
او اذعان داشت: ”من همیشه در حال رابطه سازی با مشتریان بالقوه آینده ام هستم. و مطمئنم روزی خواهد رسید که بیزینس من بزرگ تر از این ها بشم.
خودم و تیم خوبی که جمع کردم، اگر حمایت مالی بشیم، تبدیل به کسانی می تونیم بشیم که می تونن کارای خیلی بزرگی رو انجام بدیم.“

شما کدام یک از ویژگی های این چهار کارآفرین را دارید؟ تا بحال فکر کردید که  جامعه های استارتاپی کشورهای مختلف چقدر شبیه یکدیگرند؟ یا نه کاملا مخالف این قضیه هستید و معتقدید طرز فکر جوامع استارتاپی کاملا بستگی به موقعیت جغرافیایی دارد؟

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا