بیست و نهمین سالگرد مؤسسه؛

نشست صمیمانه مدیرعامل مؤسسه اعتباری عسکریه با اصحاب رسانه

نشست صمیمانه مدیرعامل مؤسسه اعتباری عسکریه با اصحاب رسانه

امروز 29 سال می شود که از تولد و فعالیت مؤسسه اعتباری ملل(عسکریه سابق) می گذرد. این مؤسسه در زمان جنگ و شرایطی که تعداد بانک ها کم بود؛ به منظور خدمات رسانی بیشتر در حوزه پولی و مالی تاسیس شد تا به مردم در زمینه اشتغال زایی، تسهیلات مسکن و... ارائه خدمت کند.

به گزارش اقتصاد ایران آنلاین به نقل از روابط عمومی مؤسسه اعتباری عسکریه، حجت الاسلام والمسلمین سیدامین جوادی مدیر عامل مؤسسه اعتباری عسکریه در نشست خبری امروز(چهارشنبه) 30 دی، که به مناسب سالروز تأسیس این مؤسسه برگزار شده بود؛ در جمع خبرنگاران اعلام کرد: این مؤسسه قرار بود در زمان جنگ تحمیلی به شکل یک نهاد پولی و مالی تأسیس شود؛ تا بتواند در جبهه دفاع مقدس، به مردم و خانواده رزمندگان خدمات ارائه دهد.
وی ادامه داد: اما شرایط به شکلی رقم زده شد که این رسالت را در مؤسسه ای اعتباری اجرایی کردیم. هم اکنون مؤسسه اعتباری عسکریه با دارا بودن 320 شعبه در سراسر کشور، به هموطنان در امور مالی و بانکی خدمت رسانی می کند.
جوادی برداشتن و تعلیق تحریم ها را فرصتی مثال زدنی برای اقتصاد ایران دانست و افزود: تلاش ما در مؤسسه اعتباری عسکریه این است تا در کنار سرمایه گذاران و تولیدکنندگان، صادرات را رونق داده و نرخ ارزآوری کشورمان را ارتقاء دهیم.
مدیر عامل مؤسسه اعتباری عسکریه خام فروشی را یک بلا برای اقتصاد ایران عنوان کرد و گفت: باید اقتصاد ایران به سوی تولید صادرات محور حرکت کند تا در بازارهای بین المللی جایگاه مطلوبی را به دست آوریم.
جوادی برداشته شدن و تعلیق تحریم ها را برای اقتصاد و صنعت بانکداری ایران یک فرصت دانست و اعلام کرد: بانک ها باید در این شرایط خود را تجهیز کنند و از ارتباط خود حداکثر استفاده را داشته باشند. این فرصتی است که صنعت بانکداری می تواند خدمات و دستاوردهای خود را در بیرون مرزها معرفی کرده و مخاطب بین المللی را جذب کند.
خبرنگار، میدان دار عرصه خطر
بر اساس این گزارش، امیررضا خلیلی مدیر روابط عمومی مؤسسه اعتباری عسکریه با تاکید بر جایگاه خبرنگاران به منظور ارائه اخبار و اطلاع رسانی از رویدادهای این مؤسسه گفت: رسالت بازتاب تحولات بر دوش خدمتگذارانی کمابیش گمنام سنگینی می‏کند؛ که اگر چه خود به ‏ندرت خبر و خبرساز می‏شوند اما خبرها را می‏رسانند و جامعه را از آن‏چه در جهان می‏گذرد باخبر می‏سازند. جهان به همان اندازه که با خبر آشناست، از خبرنگار بی‏خبر است زیرا او نام‏ ونان نمی‏جوید و قلم نمی‏فروشد تا مبادا حقیقت خدشه بردارد.
وی ادامه داد: کم نبودند خبرنگارانی که اخبار پرخطر انقلاب را از لابه‏لای میله‏های زندان سانسور ستم‏شاهی به‏سختی گذراندند تا در اوج تاریکی، نور حقیقت بر اندیشه مردم حقیقت‏جو بتابد. چه بزرگ بودند خبرنگارانی که نگذاشتند حق و حقیقت در غوغای نخستین‏سال‏های انقلاب ناپیدا شود و سیل دروغ‏پردازی گمراه‎کنندگان، مردم را به بی‏راه کشاند.
مدیر روابط عمومی مؤسسه اعتباری عسکریه در سالروز تأسیس این نهاد پولی و مالی افزود: چه بسیار خبرنگارانی که دوشادوش رزمندگان، دل به دریای مین زدند تا خبرهای حقیقی دفاع مقدس در میان بوغ و کرنای رادیوهای معاند و شایعه‏سازان بی‏انصاف به مقصد رسد. بی‏شمار بودند خبرنگارانی که سال‏های به‏یادماندنی سازندگی را و پس از آن را به درستی پوشش دادند تا حقیقت پوشیده نماند و قطار اطلاع‏رسانی از حرکت بازنایستد.
خلیلی با تاکید بر تاثیرگذاری نقش خبرنگاران در حوزه اقتصاد اعلام کرد: این فعالان، میدان‏دار اخبار پرفرازونشیب اقتصاد هستند و بیش از هر ناظری می‏داند که اقتصاد و بانکداری و دیگر بخش‏های آن، تا چه اندازه بردباری و امید می‏طلبد و خبرنگار این عرصه چگونه باید اصل را از فرع و روزگار پس از تحریم را از پیش از آن بازشناسد. این نیز جنگی دیگر است و خبرنگاران در این میان دگرباره میدان‏دار عرصه خطرند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا