درآمد جایگاه های بنزین چند درصد افزایش یافت؟

درآمد جایگاه های بنزین چند درصد افزایش یافت؟

اقتصاد > انرژی - ایرنا نوشت: مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران از افزایش ٤٠ درصدی کارمزد توزیع بنزین در جایگاه های سوخت در سال 13٩٤ و پرداخت معوقات جایگاه داران در بهمن ماه خبر داد.

جایگاه داران در ماه های گذشته از پایین بودن کارمزد جایگاه ها انتقاد و اعلام کرده بودند بسیاری از جایگاه ها ضررده شده اند.

حتی برخی از این افراد اعلام کرده بودند در صورت رفع نشدن مشکل کارمزد پایین، بسیاری از جایگاه داران تمایل دارند کاربری جایگاه خود را تغییر دهند.

در همین پیوند، «سیدناصر سجادی» درباره افزایش ٤٠ درصدی کارمزد توزیع بنزین در جایگاه های سوخت در سال 13٩٤ گفت: این میزان افزایش از آغاز امسال بوده است و به همراه همه معوقات جایگاه داران در بهمن ماه پرداخت خواهد شد.

به نوشته وزارت نفت، سجادی درباره آخرین وضع مصرف بنزین در کشور افزود: در ٩ ماه گذشته روزانه به طور متوسط ٧١ میلیون لیتر بنزین مصرف شد که نسبت به مدت مشابه پارسال نزدیک به ٢,١ درصد رشد کرد.

وی درباره مصرف نفت سفید در ٩ ماه امسال گفت: در مدت یادشده روزانه بیش از هشت میلیون و 700 هزار لیتر نفت سفید در کشور عرضه شد که نسبت به پارسال با توجه به افزایش گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور این میزان هشت درصد کاهش نشان داد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران اضافه کرد: امسال تا پایان آذرماه به طور متوسط روزانه ٨٣ میلیون لیتر نفت گاز عرضه شد که نسبت به پارسال ١٩ درصد کاهش مصرف داشته ایم.

به گفته سجادی، در ٩ ماه نخست امسال روزانه ٢٥ میلیون لیتر نفت کوره در کشور مصرف شد که نسبت به پارسال بیش از ٣٧ درصد کاهش یافت.

وی گفت: مصرف روزانه گاز مایع در کشور در ١٠ ماه امسال پنج هزار و ٥٩٠ تن بود که نسبت به پارسال 3.5 درصد کاهش نشان داد.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا