نوبخت: نابرابری حقوق بازنشستگان را رفع می‌کنیم

افزایش 35 درصدی حقوق کارمندان

افزایش 35 درصدی حقوق کارمندان

محمدباقر نوبخت از افزایش 35 درصدی حقوق کارکنان دولتی و حاکمیتی کشور در سال 95 خبر داد و گفت: نابرابری پرداخت‌های شاغلین و بازنشستگان را رفع می‌کنیم

 معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری با بیان اینکه به سمت درآمدهای مالیاتی برویم و از وابستگی به نفت بکاهیم، گفت: در بودجه سال ۹۵ سهم نفت ۲۲.۳ درصد در بودجه عمومی کشور است.

محمدباقر نوبخت در دومین همایش سراسری فرمانداران و استانداران سراسر کشور که عصر امروز (چهارشنبه) در سالن وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به مشکلات و روند بودجه‌ای کشور اظهار داشت: در ماه‌های اخیر با شدت بیشتری کشور با محدودیت منابع مواجه بود. اما با همه اینها انتظار انتقال این مشکلات به استان‌ها و جامعه توقعی نیست و از دولت تدبیر و امید تصور بشود. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی برهمین اساس اضافه کرد: باید با همه منابع موجود به نحو مناسب توزیع منابع داشته باشیم تا هم چرخ اقتصادی کشور گردش داشته باشد و هم در مواردی که می‌توانیم صرفه جویی داشته باشیم.

نوبخت ادامه داد: در ماه‌های باقی‌مانده تاپایان سال جاری پیش بینی کردیم تا سقف 220 هزار میلیارد تومان برای بودجه سال جاری 90 درصد تحقق درآمد داشته باشیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری تصریح کرد: برای پرداخت‌های جاری تا سقف 162 هزار میلیارد تومان انجام می‌شود که 7 هزار میلیارد تومان هزینه‌های استانی است، برای اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای نیز پیش بینی این است که تا 34 هزار میلیارد تومان پرداخت برای طرح‌های عمرانی داشته باشیم.

نوبخت با بیان اینکه دو سال را با همه سختی‌ها سپری کرده‌ایم، گفت: استان‌ها در هزینه‌های رفاهی هر ساله با مشکلات مواجه می‌شوند، اما سعی کردیم سقف پرداختی‌های پرسنلی بیش از سقف 100 درصد باشد تا جبران خدمت همکاران در استان‌ها صورت گرفته باشد.

وی با اعلام اینکه عمده تمرکز برای آینده است، گفت: در سه روز گذشته همزمان بارفع تحریم‌ها بود و توانستیم بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه را در دو لایحه جداگانه به مجلس بدهیم.

سخنگوی دولت افزود: امسال برخلاف گذشته بودجه را با تأخیر به مجلس دادیم البته بودجه کشور آبان ماه آماده بود، اما مبانی محاسباتی ما برپایه رفع تحریم‌ها بود.

نوبخت برهمین اساس خاطرنشان کرد: ما صادرات دو میلیون و 250 هزار بشکه نفت را در بودجه گنجانده بودیم و معقول نبود که همچنان که تحریم‌ها هست بودجه را ارائه بدهیم. که از نظر مصالح ملی نیز چنین کاری خوب نبود. که خارجی‌ها و کسانیکه ما را تحریم کردند از برنامه‌های ماآگاه بشوند.

وی ادامه داد: لایحه بودجه سال 95 کشور 953 هزار میلیارد تومان است که 12.5 درصد نسبت به سال 94 رشد داشته است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبری ریاست جمهوری ادامه داد: بودجه عمومی کشور در سال آینده  307 هزار میلیارد تومان است که معقول هم هست و مبانی محاسباتی را به گونه‌ای قرار داده‌ایم که امکان استحصال وجود داشته باشد.

نوبخت اضافه کرد: 682 هزار میلیارد تومان از بودجه کشور نیز به بودجه شرکت‌ها مربوط می‌شود که 12.5 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته و تلاش شده که ترکیب منابع و مصارف در بودجه سال آینده در راستای اقتصاد مقاومتی باشد.

وی با بیان اینکه ما باید به سمت درآمدهای مالیاتی برویم  و از وابستگی به نفت بکاهیم، تصریح کرد: خوشبختانه در بودجه سال 95 برنامه‌ها را توانستیم طوری تنظیم کنیم که سهم نفت 22.3 درصد در بودجه عمومی کشور است که نسبت به سنوات گذشته بسیار مناسب است.

سخنگوی دولت اضافه کرد: ما سهم اعتبارات عمرانی را در بودجه از 21 به 23 درصد افزایش دادیم و سهم جاری حدود یک دهم درصد تقلیل یافته که علتش همین است که نابرابری‌هایی که وجود داشته در سال نخست برنامه ششم توسعه رفع بشود.

نوبخت با تأکید براینکه بین پرداخت‌های شاغلین و بازنشستگان نابرابری وجود دارد، خاطرنشان کرد: سیاست‌های دولت این است که در مرحله نخست نابرابری پرداخت‌ها و شکاف‌های موجود را رفع کنیم و در فاز بعد بتوانیم در برنامه ششم توسعه افزایش نیز داشته باشیم.

وی خطاب به استانداران حاضر در همایش گفت: ردیف متمرکز یک هزار و 100 میلیارد تومانی برای معیشت همکارانمان در استان‌ها درنظرخواهیم گرفت.

نوبخت در پایان از افزایش 35 درصدی حقوق کارکنان دولتی و حاکمیتی کشور در سال 95 خبر داد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا