رشد طلا در سایه سقوط بورس‌های آسیایی

رشد طلا در سایه سقوط بورس‌های آسیایی

در پی سقوط بیشتر بازار سهام و نفت و همچنین کاهش تقاضا در بازار فیزیکی آسیا، قیمت جهانی طلا با اندکی رشد در معاملات چهارشنبه، همچنان پایین‌تر از بالاترین قیمت خود در یک ماه اخیر به سر می‌برد.

به گزارش رویترز، در پی نگرانی‌ها در مورد اقتصاد جهانی در معاملات امروز قیمت نفت آمریکا به زیر 28 دلار سقوط کرد و سهام آسیا نیز با کاهش مواجه شد. پس از ثبت رشد اقتصاد چین در سال 2015 باپایین‌ترین نرخ خود در ربع قرن اخیر، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود را از رشد اقتصادی جهان برای سومین مرتبه در کمتر از یک سال کاهش داد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، امروز هر اونس طلا با رشدی 0.4 درصدی یکهزار و 91 دلار و 70 سنت معامله شد.

در میان نگرانی‌ها در مورد اقتصاد چین، ضعف در بازار سهام و تنش‌ها‌ی سیاسی در خلیج فارس، سیتی‌گروپ در چشم‌انداز کالایی سال 2016 خود اعلام کرد: «طلا در حال رواج مجدد است. در حالی که مسائل سیاسی موجب حمایت قیمت طلا می‌شود ما انتظار داریم که نگرانی‌ها در مورد مسائل کلان اقتصاد جهانی موجب حمایت اندک طلا در این سه ماهه شود.»

طلا در هشتم ژانویه با ثبت قیمت 1112 دلاری به بالاترین سطح دو ماهه خود رسیده بود و از آن زمان به بعد زیر آن قیمت در حال معامله است. برخی تحلیلگران سطح مقاومتی ایجاد شده در 1090 دلار را به کندی خرید در بازارهای فیزیکی آسیا نسبت می‌دهند. تقاضا برای طلا در چین، بزرگترین مصرف‌کننده دنیا، توسط کندی بیش از حد اقتصاد چین کاهش یافته است. نومورا انتظار دارد که دومین اقتصاد دنیا در سال جاری رشدی 5.8 درصدی را تجربه کند و این در حالی است که رشد اقتصادی چین در سال 2015 معادل 6.9 درصد بوده است.
 
جیمز استیل تحلیلگر HSBC در یادداشتی نوشت: «قیمت طلا در چین و هند اندکی بیشتر از قیمت‌های جهانی است. ولی توانایی طلا برای کاهش بخش عمده‌ای از ضررها و بقا در حوزه یورو منجر به افزایش بیشتر قیمت آن خواهد شد. طلا در سطح 1100 دلاری یک مقاومت سفت و سخت خواهد داشت و ما معتقدیم که رد شدن از این سطح زمان زیادی نیاز خواهد داشت.»

هر اونس نقره در بازارهای جهانی 14 دلار و 2 سنت معامله شد و پالادیوم با افت 0.3 درصدی 490 دلار و 15 سنت به ازای هر اونس قیمت داشت. بر همین اساس پلاتین که روز دوشنبه به پایین‌ترین سطح هفت سال اخیر خود رسیده بود امروز با رشدی 0.3 درصدی 825 دلار و 80 سنت به ازای هر اونس معامله شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا