آهن‌فروشان در انتظار تحرک پروژه‌های عمرانی

خواب زمستانی در بازار آهن

خواب زمستانی در بازار آهن

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان با بیان اینکه توافق هسته‌ای هم نتوانست جلوی رکود بازار آهن را بگیرد، عنوان کرد: بازار آهن در انتظار تحرک پروژه‌های عمرانی است.

محمد آزاد اظهار کرد: با وجود اجرای برجام و لغو تحریم‌ها بازار آهن همچنان در رکود به سر می‌برد و توافق هسته‌ای تاثیری مثبت در بازار آهن نگذاشته است. مشکل اصلی بازار آهن در مقطع فعلی توقف پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز است که اصلی‌ترین دلیل رکود در بازار آهن محسوب می‌شود. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، او تصریح کرد: در حال حاضر ما فولاد تولید می‌کنیم اما درصد کمی از این تولیدات صادر می‌شود و باقی محصولات فولادی در انبارها دپو می‌شوند چرا که در حال حاضر خریداری برای محصولات‌مان وجود ندارد و فروشندگان مجبور هستند که محصولات فولادی خود را به صورت قسطی یا زیر قیمت بفروشند و متقبل زیان شوند.

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان با تاکید بر حمایت دولت از بازار آهن گفت:  بودجه‌ای که دولت به پروژه‌های عمرانی اختصاص داده، 60 هزار میلیارد تومان است که اگر دولت بتواند این طرح‌ها را به حرکت در بیاورد، به نفع تولیدکنند‌گان داخلی و فعالان بازار آهن خواهد بود.

او وضعیت معاملات را در بازار آهن تا پایان سال بی‌رونق عنوان کرد و گفت: بازار آهن همانند ماه‌های گذشته معاملات رو بدون رونق تا پایان سال سپری می‌کند و این امیدواری در بازار وجود دارد که سال آینده طرح‌های عمرانی و ساخت و ساز بیشتر از گذشته رونق بگیرد و تقاضا برای آهن‌آلات افزایش پیدا کند.

آزاد با بیان اینکه فروش آهن‌آلات در هفته اخیر همانند هفته گذشته بدون رونق بود، گفت: قیمت شمش در هفته اخیر  به ازای هر کیلوگرم 960 تا 980 تومان داد و ستد شد و تیرآهن به ازای هر کیلوگرم 1250 تومان به فروش رسید. همچنین میلگرد 1100 تومان در بازار معامله شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا