تصویر بازار خودرو پس از لغو تحریم‌ها/ افزایش اندک قیمت برخی خودروها

تصویر بازار خودرو پس از لغو تحریم‌ها/ افزایش اندک قیمت برخی خودروها

اقتصاد > صنعت - اقتصادنیوز نوشت:فعال بازار خودرو بر این باور است که در پسابرجام متقاضیان خرید خودرو به سمت خودروهای کم کیفیت از جمله خودروهای چینی بروند و تمایلی برای خرید خودروهای مونتاژ داخل که قطعات آن به صورت سی‌کی‌دی از چین وارد می‌شود، از خود نشان دهند.

علیرضاپورحسنی در گفت‌وگو با اقتصادنیوز در خصوص اینکه لغو  تحریم‌ها چه تاثیری در بازار خودرو خواهد گذاشت اظهار کرد: با لغو تحریم‌ها، مشتریان توقع حضور برندهای معتبر جهانی را در بازار خواهند داشت.

او بیان کرد: پیش بینی می شود متقاضیان خرید خودرو کمتر به سمت خودروهای باکیفیت پایین از جمله خودروهای وارداتی ساخت کشور چین بروند و همچنین تمایلی برای خرید خودروهای مونتاژ داخل که قطعات آن به صورت سی‌کی‌دی از چین وارد می‌شوند، نشان دهند.

او افزود: طی یکی دو هفته اخیر به علت اینکه خودروهای وارداتی صرفاً از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس وارد کشور می‌شد، با ایجاد تنش‌های بین ایران و این کشورها نگرانی‌هایی برای ورود خودروهای وارداتی ایجاد شده بود. این امر با نوسانات ارزی تواماً تاثیراتی را در بازار خودروهای وارداتی ایجاد کرده بود که با رفع تحریم‌ها، این نگرانی‌ها منتفی و در بازار خودورهای وارداتی  شاهد حضور محصولات کره‌ای، ژاپنی و .... خواهیم بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا