امضای دو سند همکاری بین ایران و ارمنستان

امضای دو سند همکاری بین ایران و ارمنستان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر حمل و نقل و ارتباطات جمهوری ارمنستان دو سند همکاری در زمینه پست، تجارت الکترونیک و چاپ تمبر مشترک امضا کردند.

دکتر واعظی پس از دیدار با وزیر حمل و نقل و ارتباطات جمهوری ارمنستان و هیئت همراه، در جمع خبرنگاران با تاکید بر روابط رو به گسترش دو کشور در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی گفت: اخیرا سیزدهمین کمیسیون مشترک دو کشور در ایروان برگزار شد و در آن چهار سند همکاری به امضا رسید که زمینه گسترش روابط را فراهم کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی ملاقات امروز را مثبت و مفید ارزیابی و اظهار کرد: در ابعاد مختلف موضوعات مطرح و با توافق دو طرف همراه شد.

واعظی با اشاره به بررسی زمینه های همکاری در خصوص مخابرات، پست، اینترنت و دیتا در سطح گروه های کارشناسی دو کشور در چند هفته اخیر، افزود: در زمینه انتقال دیتا و اینترنت به توافقات خوبی دست یافتیم به طوری که حجم تبادل دیتای بین دو کشور به چهار برابر ارتقا یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطاعات همچنین از تشکیل کمیسیون مشترک بین دو کشور خبر داد و گفت: در این کمیسیون همکاری در خصوص اینترنت، پست، مخابرات و تجارت الکترونیک پیگیری و اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به توافق در زمینه ارتباط مستقیم وزاری دو کشور افزود: قرار شد سالی یک بار وزرای دو کشور در تهران و ایروان به تناوب همدیگر را ملاقات و پیشرفت برنامه ها را بررسی کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در این نشست علاوه بر گسترش روابط پستی دو کشور بر افزایش روابط پست بین الملل نیز تاکید شد. همچنین در خصوص برگزاری نمایشگاه تمبر به توافق دست یافتیم.

واعظی با اشاره به زمینه های متعدد همکاری پستی و تجارت الکترونیک بین دو کشور گفت: امیداوریم زمینه خرید کالا از طریق اینترنت برای مردم دو طرف فراهم و توسط پست توزیع شود.

وی دستیابی به این مهم را لازمه توافق پست و پست بانک ایران با طرف مقابل و فراهم شدن مکانیزم تجارت الکترونیک بین دو کشور دانست.

واعظی با ابراز امیداوری نسبت به فراهم شدن زمینه ارتباط مخابراتی مستقیم دو کشور، در ادامه از توافق در زمینه برگزاری اجلاس سه جانبه در سطح وزرای ایران عراق و ارمنستان خبر داد و گفت: امکاناتی ایجاد کرده ایم تا سه کشور بتوانند در زمینه صوت، دیتا و مخابرات از آن بهره ببرند.

او همچنین به توافق در زمینه ارتباط نزدیک بخش خصوصی دو کشور اشاره کرد و گفت: امیدواریم زمینه انتقال تجربیات بین شرکتهای خصوصی و دولتی دو کشور فراهم شود.

گاگیک بگلریان - وزیر حمل و نقل و ارتباطات جمهوری ارمنستان - نیز بر تلاش دو وزارتخانه جهت دستیابی به توافقات به دست آمده تاکید کرد و گفت: در چارچوب همکاری به موفقیت هایی رسیده ایم و امیداوریم این موفقیت ها چند برابر شود.

وی با استقبال از ایجاد ارتباط مستقیم با ایران افزود: اطمینان کامل دارم شرایط فنی ما اجازه انجام این مورد را خواهد داد.

بگلریان با اشاره به پیشرفت های ارمنستان در زمینه تجارت الکترونیک خاطر نشان ساخت: امیدواریم دو کشور دوست و برادر از این امکانات بهره مند شوند.

وی با تقدیر از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ملاقات امروز را بسیار مهم بر شمرد و از دکتر واعظی جهت حضور در ارمنستان دعوت به عمل آورد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا