آخرین نرخ بیکاری پاییز 94/خدمات بیشترین و کشاورزی کمترین شغل را ایجاد کردند

آخرین نرخ بیکاری پاییز 94/خدمات بیشترین و کشاورزی کمترین شغل را ایجاد کردند

اقتصاد > بازارکار - تازه ترین گزارش مرکز آمار ایران، از رشد 0.2 درصدی نرخ بیکاری حکایت دارد.

مرکز آمار در تازه‌ترین گزارش خود، نرخ بیکاری پاییز 1394 را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی نرخ بیکاری جمعیت 10 ساله و بیشتر نشان می‌دهد که 10.7 درصد از جمعیت فعال بیکار بوده‌اند.

براساس این نتایج، نرخ بیکاری در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیشتر بوده است.

بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری به کل کشور نشان می‌دهد که این شاخص نسبت به فصل مشابه در سال قبل (پاییز 1393) 0.2 درصد افزایش و نسبت به فصل گذشته (تابستان 1394) 0.2 درصد کاهش داشته است.

بررسی نرخ بیکاری جمعیت 15 ساله و بیشتر نشان می‌دهد که 10.7 درصد از جمعیت فعال بیکار بوده‌اند. براساس این نتایج، نرخ بیکاری در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیشتر بوده است.

در همین حال، بررسی نرخ مشارکت اقتصادی (نرخ فعالیت) جمعیت 10 ساله و بیشتر نشان می‌دهد که 38.1 درصد جمعیت در سن کار از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند؛ به عبارتی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند.


سهم اشتغال ناقص نشان می‌دهد که 10.5 درصد جمعیت شاغل دارای اشتغال ناقص بوده‌اند. این شاخص در بین مردان بیشتر از زنان و در نقاط روستایی بیشتر از نقاط شهری بوده است.

بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که بخش خدمات 49.8 درصد بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش‌های صنعت با 32.6 و کشاورزی با 17.6 درصد قرار دارند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا