انضباط مالی،کنترل تورم و تسهیل صادرات سه توصیه مهدی عسلی برای پسابرجام

انضباط مالی،کنترل تورم و تسهیل صادرات سه توصیه مهدی عسلی برای پسابرجام

اقتصاد > انرژی - مهدی عسلی نفت می گوید:در دوران پساتحریم مهمترین اولویت دولت باید انضباط مالی باشد.

مدیرکل امور اوپک و مجامع انرژی وزارت نفت در گفت وگو با خبرآنلاین با اشاره به گزارش ماه گذشته صندوق بین المللی پول عنوان کرد:این نهاد معتبر بین المللی رشد اقتصادی ایران را در سال آینده درحالی بین 4 تا 5 پیش بینی کرده که بسیاری از کشورهای دنیا در رکود به سر می برند یا رشدشان کند شده است.

او افزود: این عدد بسیار قابل توجهی برای کشوری است که می خواهد از رکود خارج شود.در حالی که رکود جهانی هر روز گسترده می شود این رقم آرزوی بسیاری از کشورهاست.

عسلی به رشد منفی اقتصاد روسیه و برزیل اشاره کرد و گفت:حتی پیش بینی ها برای رشد اقتصادی چین هم 6.5 درصد است.این رقم برای ایران که سال مقدماتی خروج از تحریم ها را درپیش دارد می تواند در سالهای بعد که نتایج سرمایه گذاری منتشر می شود،بهبود یابد.

مدیرکل امور اوپک و مجامع انرژی وزارت نفت با تاکید بر اینکه زمینه ها برای رشد اقتصادی آماده است،عنوان کرد:در حال حاضر صادرات غیر نفتی ایران حدود 50 میلیارد دلار است ودر نتیجه درآمد ارزی ایران تنها از فروش نفت خام نیست. این رقم برای اقتصادی در حد ایران بسیار خوب است و می تواند در سالهای آینده این رشد بیشتر شود.

عسلی با اشاره به دوران پساتحریم و وظایف دولت در قبال این شرایط نیز گفت:توصیه مهم در این دوران به دولت این است که انضباط مالی را رعایت کنند.تجربه نشان داده که وقتی درآمدها بالا می رود دولت ها شروع به خرج کردن می کنند و در نتیجه مخارج بدون حساب وکتاب می شود.

به گفته وی پس از انضباط مالی دولت باید نسبت به کنترل تورم اقدام کند و سپس بر توسعه و تشویق صادرات غیر نفتی اهتمام بورزد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا