با انعقاد بیش از ۲۰هزار قرارداد به ثبت رسید؛

رشد ۳۴درصدی حجم معاملات آتی سکه

رشد ۳۴درصدی حجم معاملات آتی سکه

حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به ۲۰ هزار و ۴۳ قرارداد و به ارزش بیش از یک هزار میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال رسید، این در شرایطی است که شنبه گذشته حجم معاملات آتی سکه به ۱۴ هزار و ۹۲۰ قرار داد بوده است که این نشان از رشد ۳۴ درصدی حجم معاملات دارد.

 به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، دیروز چهار سررسید بازار آتی سکه با روند صعودی قیمت به کار خود پایان دادند، به طوری که بهای سکه در سررسید اسفند با قیمت ۹۲۶ هزار تومان به فروش رسید که رشد ۰/۷۷ درصدی را به ثبت رساند. قرارداد تحویل اردیبهشت سال آینده نیز با قیمت ۹۲۹ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۵۴ درصدی را در این روز تجربه کرد. همچنین سکه تحویل تیر سال ۹۵ با قیمت ۹۳۴ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با رشد ۰/۸۵ درصدی نسبت به روز شنبه اخیر رو به رو شد. در آخر نیز قرار داد تحویل شهریور۹۵ با قیمت ۹۳۹ تومان به فروش رسید و افزایش ۱/۰۵ درصدی را تجربه کرد.

همچنین دیروز در بازار نقدی، بهای سکه با رشد قیمت در بازار تهران همراه شد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با بهای ۹۲۶ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز شنبه ۷ هزار تومان افزایش نرخ را تجربه کرد. 

همچنین هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب ۴۶۵، ۲۵۲ و ۱۷۱ هزار تومان معامله شده است.

از سویی بهای طلا در بازارهای جهانی طی روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا و گزارش های مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده و بخش مسکن خواهد بود. همچنین برخی تحلیلگران معتقدند، افزایش نرخ تورم در آمریکا می تواند زمینه لازم برای افزایش مجدد نرخ بهره فدرال رزرو را فراهم کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا