نامه‌ سرگشاده صنعتگران به رئیس‌جمهور/ رکود شدید را دریابید

نامه‌ سرگشاده صنعتگران به رئیس‌جمهور/ رکود شدید را دریابید

جمعی از صنعتگران کشور در نامه‌ای سرگشاده به رئیس‌جمهور با گلایه از وضعیت نامساعد اقتصادی، خواستار ارایه راه‌حل‌های کارساز برای بهبود شرایط تولید و خروج از رکود شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جمعی از صنعتگران کشور در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس‌جمهور از وضعیت نامساعد اقتصادی گلایه کرده و خواستار ارایه راه‌حل‌های کارساز برای بهبود شرایط تولید و خروج از رکود شده‌اند.

 در این نامه با یادآوری قول و قرارهای انتخاباتی رئیس‌جمهور مبنی بر باز کردن قفل همه مشکلات کشور، از رکود شدید حاکم بر اقتصاد انتقاد شده است.

در این نامه آمده است: متاسفانه در بحث تزریق منابع، غلط‌ترین راهکار انتخاب شد و فروش خودروهای بی‌کیفیت داخلی تحت پوشش حفظ اشتغال و سامانه تولید در دستور کار گرفت در حالی که این کار حتی به پرداخت دیون قطعه‌سازان کمکی نکرد.  

در بخشی از این نامه با طرح این سئوال که چرا حق صنعت و واحدهای تولیدی از محل یارانه‌ها پرداخت نمی‌شود، اعلام شده که متاسفانه اوضاع افسار گسیخته مالیات، علی‌الراس کردن آن و سپس ممنوع‌الخروج کردن صاحبان صنایع توان تولید را از بین برده است در حالی که همه می‌دانند برای رفع مشکل صنایع کوچک و فعال کردن این بخش باید به افزایش بازار و بزرگ کردن آن کمک کرد.

استفاده از توانایی سیاست خارجی و چانه‌زنی با همسایگان برای ایجاد بازار محصولات ایرانی، راه‌حل گسترش بازار معرفی شده و از همکاری نکردن مسئولان اجرایی در استان‌ها با تولیدکنندگان کارآفرین، انتقاد به عمل آمده، این در حالی است که صنعتگران با اشاره به حمایت‌های ضعیف سازمان تامین اجتماعی از تولید کنندگان عنوان کرده‌اند که این سازمان لیست‌های پرداختی از سوی کارآفرینان را به دلایل واهی قبول نمی‌کند و موجب ضربه به قشری می‌شود که با کارآفرینی ده‌ها و صدها فرصت شغلی را در کشور ایجاد کرده‌اند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا