معاون نعمت‌زاده خبرداد؛

کمک دولت به صادرکنندگان برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی

کمک دولت به صادرکنندگان برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از کمک دولت برای حمایت از حضور تولیدات و صادرکنندگان ایرانی در نمایشگاه‌های خارجی خبرداد و گفت: تجار با افزایش عرضه کالاها، تجارت ایران را رونق دهند.

 ولی‌‌اله افخمی‌راد گفت: به تازگی با کمکی که دولت به صادرکنندگان صورت داده، بخشی از هزینه حضور آنها در نمایشگاه‌های خارج از کشور پرداخت می‌شود، این در حالی است که نمایشگاه‌ها فرصت خوبی برای شکل‌گیری همکاری‌های مشترک میان دو کشور و نیز معرفی پتانسیل‌های تولیدکنندگان و صنعتگران ایرانی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان افزود: در شرایط کنونی اقتصاد ایران، از همه تجار و بازرگانان تقاضا داریم که با عرضه کالاهای خود در افغانستان به افزایش حجم تجارت ما با این کشور کمک کنند.

وی تصریح کرد: نمایشگاه یکی از ابزارهای خوبی است که برای حضور کالاهای ایرانی در بازارهای خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بر این اساس، افغانستان نیز به عنوان کشور همزبان و همسایه با ایران، پتانسیل بالایی برای توسعه صادرات محصولات ایران دارد، این در حالی است که با توجه به پتانسیل‌های کشور افغانستان می‌توان علاوه بر توسعه صدور کالا، زمینه را برای تبادل تجاربی که در بخش صنعت و اقتصاد ایران وجود دارد نیز فراهم کرد.

به گفته افخمی‌راد، افغانستان به صورت بالقوه، کشوری ثروتمند است و باید این منابع و امکاناتش بالفعل شود، این در حالی است که این کشور معادن غنی و آب را به عنوان زیربنای توسعه در اختیار دارد و می‌توان در تولید محصولات کشاورزی و دامی با این کشور همکاری‌های خوبی را شکل داد.

وی اظهارداشت: برای پوشش ریسک صادرات به افغانستان، شرکت‌های بیمه‌ای و صندوق‌های ضمانت موجود در هر دو کشور، آمادگی حمایت لازم از صادرکنندگان را دارند و تلاش می‌کنند تا با توجه به ریسک موجود، پوشش‌های بیمه‌ای داشته باشند، در عین حال باید کمک کنیم که ثبات هر چه بیشتر و زودتر در افغانستان برقرار شود چرا که امنیت شرط اول برای توسعه اقتصادی است و با ثبات و امنیتی که در آن کشور بوجود می‌آید، می‌توانیم تجارت را افزایش دهیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: به تازگی با توجه به کمکی که دولت بابت پشتیبانی از صادرات صورت داده است، شرکت‌های واجد شرایط، چنانچه در نمایشگاه‌های تجاری کشورهای دیگر حضور یابند، یارانه صادراتی از سوی سازمان توسعه تجارت ایران دریافت می‌کنند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا