گسترش حضور شرکت‌های ایرانی در بازار عمان

گسترش حضور شرکت‌های ایرانی در بازار عمان

مجری برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در عمان گفت: شرکت‌های ایرانی می‌توانند نسبت به تثبیت و توسعه بازار جمهوری اسلامی ایران با زمینه بهتری نسبت به قبل حضور یابند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعلی اعتدالی گفت: دوﻟﺖ ﻋﻤﺎن ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر اﻓﺰاﻳﺶ ﺳﻄﺢ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ‌ﮔﺬاری داخلی و خارجی در ﺑﺨﺶ‌ﻫﺎی ﻏﻴﺮنفتی ﻛﺸﻮر شرایطی ﻓﺮاﻫﻢ ﻛﺮده ﻛﻪ اﻧﮕﻴﺰه ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ‌ﮔﺬاران ﺑﺮای ﺣﻀﻮر در اﻳﻦ ﺑﺴﺘﺮ اﻗﺘﺼﺎدی ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺷﻮد. بر این اساس، برای نخستین بار در این دوره، برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای توسعه بخش خصوصی ایران در بازار تجاری عمان انجام شده است و شرکت‌های ایرانی می‌توانند پس از حضور در این رویداد ملی در کشور مسقط، نسبت به تثبیت و توسعه بازار جمهوری اسلامی ایران با زمینه بهتری حضور یابند.

وی افزود: با توجه به شرایط روابط تجاری و اقتصادی ایران و عمان و طرحی که دوﻟﺖ ﻋﻤﺎن اراﺋﻪ ﻧﻤﻮده اﺳﺖ که ﺗﺎ ﺳﺎل ۲۰۲۰ ﻣﻴﻼدی، اﻗﺘﺼﺎد ﻋﻤﺎن به اﻗﺘﺼﺎدی ﻛﺎﻣﻼ ﻏﻴﺮنفتی ﺑﺪل شود و درآﻣﺪ ﺻﻨﺎﻳﻊ نفتی ﺟﺎی ﺧﻮد را ﺑﻪ دﻳﮕﺮ ﺻﻨﺎﻳﻊ ﺧﻮاﻫﺪ داد، این نمایشگاه فرصتی برای توسعه روابط صنعتی و صادراتی دو کشور خواهد بود.

اعتدالی با اشاره به برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در عمان تصریح کرد: صنایع خودرویی، خدماتی، صنایع غذایی، صنایع زیرساختی و صنعتی و واحدهای تولیدی بزرگی در این دوره حضور یافته‌اند که باتوجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، انجام ملاقات‌های تخصصی و گسترده‌ای در این راستا در حال تنظیم است.

وی ادامه داد: نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عمان، از ششم تا دهم بهمن ماه سال‌جاری در مسقط برگزار می‌شود و این نمایشگاه قرار است فرصت‌های لازم را برای ارائه خدمات سرمایه‌گذاری، امور بازرگانی و تولیدی، کالاهای مصرفی، خدمات بانکداری و بیمه، خدمات فنی و مهندسی، گردشگری و صنایع دستی و توانمندی‌های صادراتی کشور فراهم کند.

وی گفت: این نمایشگاه با هدف فعالیت‌ مشترک شرکت‌های ایرانی برای به دست آوردن سهمی از بازار کالا و خدمات عمان در پایتخت این کشور عربی برگزار می‌شود، این در حالی است که دی ماه سال گذشته شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از دولت، نمایشگاه اختصاصی در مسقط پایتخت عمان برگزار کرده بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا