استاندار لرستان مطرح کرد:

اشتغال معادن قیرلرستان برای استان‌های دیگر

اشتغال معادن قیرلرستان برای استان‌های دیگر

خرم آباد - استاندار لرستان با اشاره به قاچاق قیر طبیعی این استان از ایجاد اشتغال این معادن برای استانهای دیگر کشور خبر داد.

هوشنگ بازوند ظهر شنبه در جلسه ستاد تسهیل مشکلات واحدهای تولیدی لرستان با اشاره به موضوع قاچاق قیر طبیعی در استان لرستان اظهار داشت: باید اقدامات لازم در رابطه با جلوگیری از خروج این قیرهای طبیعی لرستان انجام گیرد.

قاچاق قیر طبیعی لرستان به استانهای دیگر با کمترین قیمت

وی با تاکید بر لزوم نظارت بر معادن قیر طبیعی لرستان عنوان کرد: این اقدام باید به صورت قانونمند در سطح استان انجام گیرد چرا که این معادن ثروتی برای استان بوده و باید زمینه فرآوری آنها در لرستان صورت گیرد.

استاندار لرستان با بیان اینکه متاسفانه قیرهای طبیعی لرستان با کمترین قیمت و به صورت قاچاق از لرستان خارج و موجب اشتغال در سایر استانهای دیگر می شود گفت: در این راستا بهترین راه برای جلوگیری از قاچاق قیرهای طبیعی از استان نظارت بر فعالیت این معادن و همچنین شناسایی میزان تولید آنها است.

بازوند در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت معادن قیر در سطح استان لرستان و ظرفیتهای موجود در این حوزه اشاره کرد و گفت: در این راستا سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، سازمان زمین شناسی با همکاری منابع طبیعی لرستان باید طرح جامع معادن قیر استان تا پایان امسال تهیه و تدوین کند.

طرح جامع معادن قیر لرستان در سال ۹۵ تهیه شود

وی با بیان اینکه در قالب این طرح باید برنامه ها و اقدامات عملیاتی سال ۹۵ پیش بینی شود گفت: این طرح باید با رویکرد شناسایی میزان ظرفیتهای جدید معادن قیر استان، تفکیک میزان ظرفیتها در شهرستانهای مختلف، شناسایی میزان برداشت های غیر مجاز از این معادن و همچنین میزان سرمایه گذاری که باید در این حوزه انجام گیرد تهیه شود.

استاندار لرستان تاکید کرد: این طرح جامع معادن قیر لرستان باید در سه ماه نخست سال ۹۵ تهیه و ارائه شود.

بانک ملت وضعیت هتل شاپور خواست را تعیین تکلیف کند

بازوند همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم رفع مشکل تامین سوخت ۲۲ واحد قیر و ایزوگام مستقر در شهرک های صنعتی لرستان تاکید کرد و گفت: در این راستا جلسه ای ظرف هفته آینده با حضور شرکت گاز لرستان، شرکت پخش فرآورده های نفتی، سازمان صنعتف معدن و تجارت و ... تشکیل و روند رفع مشکلات این واحدها مورد بررسی قرار گیرد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تعیین تکلیف هتل شاپور خواست از سوی بانک ملت تاکید کرد و گفت: تا هفته آینده این بانک باید وضعیت این هتل را تعیین تکلیف کند.

استاندار لرستان با بیان اینکه تامین اجتماعی قیمت این هتل را مشخص و به بانک ملت ابلاغ کرده است گفت: در این راستا بانک ملت یا خودش این هتل را احیا کند و یا اینکه اگر این قیمت را قبول دارد زمینه واگذاری آن را به هولدینک تامین اجتماعی فراهم آورد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا