چشم انداز بازار بورس در پساتحریم/ توصیه کارشناسان به کسانی که قصد ورود به بازار را دارند

چشم انداز بازار بورس در پساتحریم/ توصیه کارشناسان به کسانی که قصد ورود به بازار را دارند

شاخص کل بورس در 10 روز اخیر بیش از 3 هزار واحد افزایش یافته است.

به گزارش نامه نیوز، همزمان با اجرای برجام و لغو تمامی تحریم های مرتبط با پرونده هسته ای ایران بازار بورس به رشد روزهای اخیر خود ادامه داد و شاخص کل به 65 هزار و 800 واحد رسید.

بررسی ها نشان می دهد شاخص کل بورس در 10 روز اخیر بیش از 3 هزار واحد افزایش یافته است و این موضوع امیدواری ها در رابطه با آینده بازار را افزایش داده است.

در شرایطی که به نظر می رسد با لغو تحریم ها و کاهش نرخ سود بانکی تقاضا برای حضور در بازار سرمایه افزایش خواهد یافت کارشناسان معتقدند در شرایطی که کلّیت بورس تحت تأثیر جو روانی اجرایی‌شدن برجام و رفع تحریم‌ها مثبت است، سهامداران نباید در شرکت‌هایی که از لحاظ بنیادی ضعیف هستند سرمایه گذاری کنند.

کارشناسان به سهامداران به‌ویژه تازه‌واردان به بورس توصیه می کنند با تحلیل و بررسی اقدام به خرید سهام کنند.

به اعتقاد کارشناسان اجرایی شدن برجام می‌تواند محرک مثبتی برای بازار سرمایه باشد و در دو بازه کوتاه و بلندمدت می‌تواند موجب رونق اقتصاد و بازار سهام باشد.

کارشناسان معتقدند در این افت و خیزها فقط آماتورها و افراد غیر حرفه ای بازار که اسیر هیجان شده اند متضرر می شوند و پیشنهادی که به سهامداران می شود این است که در جو فعلی بازار ابتدا صنعت مناسب را انتخاب نمایند که قاعدتا باید صنعتی باشد که پس از رفع تحریم ها اوضاع مساعد و رو به رشدی پیدا خواهد کرد و همچنین جریان نقدینگی که به صنعت وارد شده است را نیز کنترل نمایند. چرا که در صورت ادامه روند صعودی در روزها و ماه های آتی شاهد انتقال نقدینگی بین صنایع خواهیم بود. پس از انتخاب صنعت باید سهمی که انتخاب می شود نیز با تحلیل بنیادی و یا تکنیکال تعیین گردد و یا این که شرکتی باشد که بنا است اتفاق مهم و مثبتی در آن رخ دهد که این خبر باعث شده که حجم معاملات آن افزایش قابل توجهی پیدا کند.

در این شرایط رییس سازمان بورس و اوراق بهادار برنامه های بازار را در پساتحریم تشریح کرده است. به گفته فطانت سلسه برنامه هایی در بخش جذب سرمایه گذاری خارجی با ارائه مجوز به نهادهای مالی خارجی برای سرمایه گذاری ارائه شده است.

وی گفته است برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران اعم از ایرانیان خارج از کشور و سرمایه گذاران خارجی فرم ها و نرم افزارهایی طراحی و تدوین شده است که فرآیند سرمایه گذاری خارجی به صورت آنلاین در بازار اولیه و ثانویه ایجاد شود.

فطانت به سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: با ادامه سیاست های اقتصاد مقاومتی در مراحل پیشرو می توان از ظرفیت های برجام استفاده مناسبی کرد.

وی با بیان اینکه سهم بازار سرمایه در کلیت اقتصاد در سال های گذشته روند شتابانی گرفته، گفت: اوج روند فعلی بازار سرمایه به آغاز واگذاری شرکت های دولتی در قالب اصل 44 برمی گردد اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد که در این مسیر باید موانع به کمک اصلاحی برخی از قوانین برداشته شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا