بانک‌ها قدرت وام دهی به ایرلاین‌ها را ندارند/ فقط دو ایرلاین ظرفیت پرواز به اروپا را دارند

بانک‌ها قدرت وام دهی به ایرلاین‌ها را ندارند/ فقط دو ایرلاین ظرفیت پرواز به اروپا را دارند

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در حال حاضر صندوق توسعه ملی و بانک‌ها توان وام‌دهی به حمل و نقل هوایی را ندارند، گفت: فقط دو ایرلاین ظرفیت پرواز به اروپا را دارند.

به گزارش نامه نیوز، علی عابدزاده در نشست مشترک دست اندکاران صنعت هوانوردی کشور با وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایرلاین‌ها در سخت‌ترین شرایط در بیش از ۳۰ سال گذشته به رغم تحریم‌ها صنعت هوانوردی را اداره کردند، گفت: امروز با توجه به شرایط جدید بین‌المللی و اجرای آزادسازی شرایط برای فعالیت متفاوت است.

وی با بیان اینکه گذشته را باید فراموش کرد و برای آینده باید برنامه‌ریزی داشت، اظهارداشت: نه تنها در حوزه بازرگانی بلکه در تمام حوزه‌ها باید با جدیت بیشتری فعالیت کنیم. علاوه بر حوزه بازرگانی در سایر حوزه‌ها از جمله بخش‌های عملیات٬ آموزش و خرید ناوگان با مبنای اصولی فاصله زیادی داریم و هیچ یک از این بخش‌ها در ساختار اصولی خود فعالیت نمی‌کنند مگر در شرایطی که مجبور باشیم قوانین بین‌المللی را رعایت کنیم که در این شرایط راهی جز رعایت مقررات و حرکت براساس ساختار اصولی نداریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قطعا باید در اداره صنعت هوانوردی رویکرد جدیدی را در پیش بگیریم، افزود: شرکت‌های هواپیمایی نباید بر مبنای استاندارهای منسوخ شده فعالیت کنند. اگر شرکتی تصور می‌کند با تعداد محدود هواپیمای عملیاتی می‌تواند سوده باشد، تصور غلطی است.

عابدزاده با اشاره به وجود ناوگان ناهمگن در ایرلاین‌ها، درباره آزادسازی نرخ بلیت هواپیما نیز گفت: با اجرای این قانون باید از همان جایی که اقتصاد هوانوردی منحرف شد مجدد اقتصاد را احیا کنیم.

وی افزود: تأمین سرمایه برای خرید هواپیما نیازمند سرمایه ملی است اما در حال حاضر صندوق توسعه ملی و بانک‌ها توان وام‌دهی به این بخش را ندارند و باید از سایر روش‌ها برای تامین مالی اقدام کنند.

این مقام مسئول در صنعت حمل و نقل هوایی کشور با اشاره به اینکه امروز بسیاری از کمپانی‌ها برای فروش هواپیما به ایران اعلام آمادگی کردند و حجم تقاضا در این بخش بسیار زیاد است، ادامه داد: در شرایط جدید باید از فضای بین‌المللی به وجود آمده برای توسعه ناوگان استفاده کرد.

عابدزاده با بیان اینکه باید اجرای آزادسازی برای مردم شفاف شود، گفت: قیمت‌ها براساس عرضه و تقاضا و توسط شرکت‌ها تعیین می‌شود و نرخ‌ها متعادل خواهد شد، ضمن آنکه باید شرایطی را فراهم کنیم تا دسترسی مردم به خدمات مطلوب حمل و نقل هوایی افزایش یابد.

محمد خداکرمی معاون عملیات هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری نیز گفت: در سال گذشته حدود ۹ میلیون مسافر از فرودگاه‌های کشور به مقاصد بین‌المللی اعزام و پذیرش شدند که دو سوم این میزان توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی انجام می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه شرکت‌های هواپیمایی برای پرواز به اروپا باید از نظر سافا ساختارهای لازم را داشته باشند، اظهارداشت: در حال حاضر دو شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) و ماهان این ظرفیت را دارند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا