اوباما اجازه فروش هواپیما به ایران را صادر کرد

اوباما اجازه فروش هواپیما به ایران را صادر کرد

رئیس‌جمهور آمریکا در آستانه اعلام اجرای برجام، مجوز فروش هواپیما به ایران را صادر کرد.

به گزارش نامه نیوز، به نوشته روزنامه یو اس ای تودی، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گامی دیگر در راستای اجرای برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام) و لغو تحریم‌های ایران برداشت و اجازه صادرات هواپیمای مسافربری به ایران را صادر کرد.

بر اساس این گزارش، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است امروز ( شنبه ) گزارش خود از راستی آزمایی تکمیل تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران طبق برجام را ارائه دهد. ایران و گروه 1+5 به علاوه اتحادیه اروپا سپس بیانیه اجرای رسمی این توافق را ارائه خواهند داد.

بن رو دز معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه گفت که لغو تحریم‌های ایران پس از تایید اجرای تعهدات ایران توسط آژانس انجام خواهد شد.

وی همچنین دربار‌ه‌ عادی سازی روابط تهران و واشنگتن پس از اجرای برجام گفت که آمریکا به دنبال برقراری روابط دیپلماتیک با ایران نیست، بلکه ممنوعیت تجارت آمریکا با ایران به قوت خود باقی خواهند ماند. بنابراین اغلب تجارتی که پس از اجرای برجام به ایران سرازیر می‌شود، بین‌المللی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، این اظهار نظر مقام آمریکایی در حالی مطرح شده است که ایرانی‌ها به ویژه مقامات وزارت امور خارجه بارها تاکید کرده‌اند، مذاکرات با آمریکا تنها درباره‌ موضوع هسته‌ای بوده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا