عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پاسخ می دهد: چرا پرداخت یارانه نقدی اصلاح نمی‌شود؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پاسخ می دهد: چرا پرداخت یارانه نقدی اصلاح نمی‌شود؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می گوید متاسفانه هدفمندی یارانه ها کشور را با مشکلاتی مواجه کرده است و با توجه به کاهش درآمد نفت این وضعیت بدتر شده است، گرچه اگر در وضعیتی بودیم که درآمدی نفتی مان خوب بود باز هم باید یک بازنگری اساسی در هدفمندی انجام می دادیم .

غلامعلی جعفرزاده نماینده کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در بحث هدفمندی یارانه ها در گفت و گو با نامه نیوز در مورد ارایه گزارش سه ماهه سوم سال دولت از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گفت: این گزارش تا کنون به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه نشده است،فقط گزارش شش ماهه را سازمان هدفمندی یارانه ها و مرکز پژوهش ها تنظیم کرده اند و دیوان محاسبات هم گزارش هفت ماهه ای را به کمیسیون ارایه کرده است.

وی اظهار داشت: طبق قانون دولت باید هر سه ماه یکبار گزارش روند اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را به کمیسیون برنامه و بودجه ارایه کند اما متاسفانه دولت از ابتدای سال 94 تا کنون فقط یک گزارش شش ماهه ای را به مجلس ارایه داده است و عدم ارایه گزارش دولت تخلف است.

وی ادامه داد: متاسفانه هدفمندی یارانه ها کشور را با مشکلاتی مواجه کرده است و با توجه به کاهش درآمد نفت این وضعیت بدتر شده است ،گرچه اگر در وضعیتی بودیم که درآمدی نفتی مان خوب بود اما باید یک بازنگری اساسی در هدفمندی انجام می دادیم .

جعفرزاده تاکید کرد: نمایندگان و دولت ترس از دست دادن رای طبقات پایین جامعه را دارند و این در حالی است که باید هرچه سریع تر این قانون اصلاح شود.

وی ادامه داد:اگر وضعیت همینگونه ادامه داشته باشد پرداخت یارانه ها به کشور آسیب جدی وارد می کند.

وی تاکید کرد:بنده به عنوان مسئول به ریاست کمیسیون برنامه و بودجه عدم ارایه این گزارش را به ریس کمیسیون برنامه و بودجه اعلام کرده ام و گویا همه مسولان زیربط را فراخوان کرده اند و قرار شده است یکشنبه در کمیسیون حضور یابند و گزارشی ارایه دهند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا