مدیرعامل بانک صنعت و معدن اعلام کرد:

گشایش اعتبار 100 میلیون یورویی بانک صنعت ومعدن در نخستین روز اجرای برجام

گشایش اعتبار 100 میلیون یورویی بانک صنعت ومعدن در نخستین روز اجرای برجام

تهران- ایرنا- رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: 14 فقره ال.سی (گشایش اعتبار) به مبلغ 100 میلیون یورو، همزمان با آغاز نخستین روز اجرای برجام عملیاتی شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری این بانک، علی اشرف افخمی افزود: تامین مالی و گشایش اسناد ارزی توسط بانک صنعت و معدن در روزهای آتی روند صعودی پیدا خواهد کرد.
مدیر عامل بانک صنعت و معدن تاکید کرد: اکنون که برجام اجرایی شده است، همکاری این بانک با موسسه های مالی و بانکی دنیا به صورت گسترده افزایش خواهد یافت.
به گفته وی، بانک یاد شده با استفاده از فرصت مهم پیش آمده که نتیجه تلاش و هدایت ارکان نظام، دولتمردان به ویژه دستگاه دیپلماسی کشور است در خدمت رسانی به بنگاه های اقتصادی و تولیدی نقش کارآمدتری را ایفا خواهد کرد.
وی گفت: سیستم بانکی در دوران تحریم بیشترین فشار را تحمل کرد و با برطرف شدن این تحریم های ظالمانه، بانک صنعت و معدن جذب سرمایه خارجی را به صورت اساسی و با اولویت انجام می دهد و سرمایه جذب شده در اختیار بخش های تولیدی قرار خواهد گرفت.
منظور از ال.سی (اعتبار اسنادی) (Letter of Credit) تعهدی از بانک است که به خریدار و فروشنده داده می شود و تعهد می شود که میزان پرداختی خریدار به فروشنده به موقع و با مبلغ صحیح به دست فروشنده خواهد رسید.
به دلیل ماهیت معاملات بین المللی که شامل عواملی همچون مسافت و تفاوت قوانین کشورها و ... است، اعتبارات اسنادی یک جنبه بسیار مهم در تجارت بین المللی محسوب می شود.
بانک همچنین به نیابت از خریدار که نگهدارنده اعتبارات اسنادی است تا زمان دریافت تاییدیه که کالاهای خریداری شده حمل شده اند وجه را پرداخت نخواهد کرد.
بانک صنعت و معدن چهار درصد از کل سرمایه بانک های تجاری و تخصصی کشور، 18 درصد از سهم تأمین مالی بخش صنعت را در اختیار دارد.
تعداد شعب این بانک صنعت و معدن چهار دهم درصد و تعداد کارکنان آن هفت دهم درصد کل نظام بانکی کشور بوده و سرمایه آن بیش از ٢١ هزار میلیارد ریال اعلام شده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا