20 میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه معادن کرمان انجام شد

20 میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه معادن کرمان انجام شد

کرمان - استاندار کرمان گفت: حدود 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه معادن کرمان صورت گرفته که از این مجموع بخشی افتتاح و بخشی دیگر آماده بهره برداری و افتتاح است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در دیدار سرمایه گذاران شرکت کرونا واگن کشور سوئد افزود: استان کرمان رتبه اول معدنی کشور را دارد و این در حالی است که اکتشافات معدنی ما مربوط به 40 سال گذشته است و اکتشافات جدیدی که در دست انجام است، سهم ما را بسیار افزایش می دهد.
وی با اشاره به اینکه تحریم های ظالمانه علیه ایران منجر به این شد که بازار کشورهای اروپایی جای خود را به بازار کشور چین دهند گفت: با آغاز مذاکرات و رفع تحریم ها، فضای رقابتی برای سرمایه گذاری در کرمان بین شرکت های اروپایی و چینی به وجود آمده است.
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه فضای رقابتی برای سرمایه گذاری در کرمان بین شرکت های اروپایی و چینی به وجود آمده است خاطرنشان کرد: دولت ایران علاقمند است مناسبات اقتصادی خود را پس از برجام به صورت بسته اقتصادی فاینانس، ساخت و انتقال تکنولوژی همراه داشته باشد.
مدیرعامل شرکت کرونا واگن سوئد هم در این دیدار گفت: این شرکت در کشورهایی مانند استرالیا و اسکاندیناوی در زمینه فروش واگن های حمل و نقل ریلی معدنی، سرمایه گذاری کرده است.
فردریک کنگاس افزود: هدف از این دیدار اعلام آمادگی این شرکت به منظور مشارکت و انتقال تکنولوژی ساخت واگن و سرمایه گذاری در استان کرمان از جمله حوزه معدنی است زیرا کشور سوئد نیز کشوری معدنی و مشابه استان کرمان است.
وی یکی از مشکلات حوزه معادن کشور را کارآمدی و بهره وری عنوان کرد و گفت: گلوگاه معدن استان موضوع حمل و نقل ریلی است لذا آمادگی داریم این موضوع به صورت یک بسته کامل به استان ارائه شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا