رئیس اتاق بازرگانی:

برجام پایان راه اصلاح اقتصادی ایران نیست

برجام پایان راه اصلاح اقتصادی ایران نیست

تهرا - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: برجام را نباید پایان راه اصلاح اقتصادی ایران دانست ، این قدم آغازین، اما مهم و بسترساز در جهت بازسازی اقتصاد کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محسن جلال پور امروز (یکشنبه) در نشست هیات نمایندگان دوره هشتم اتاق ایران افزود: کار دشوار و سنگین در عرصه اقتصادی با رقبای منطقه ای پیش رو قرار دارد و رمز پیمایش این مسیر، تلاش ،تحمل سختی ها و ادامه تدبیر و صبر است.
وی اضافه کرد : اجرای برجام و ورود ایران به فصل جدید مناسبات بین المللی ، دلایل محکمی برای امیدواری به آینده و اقتصاد کشور است و امروز بیش از سال 92 به افق توسعه اقتصادی ایران امیدواریم.
جلال پور تصریح کرد : امروز باور داریم که چنانچه تدبیر در کشور باشد ، نظام فرصت مدیریت چالش های پیچیده و مشکلات بزرگ که غیرقابل حل به نظر می رسند ، دارا است.
رییس اتاق ایران گفت: یک مقام عالیرتبه اتحادیه اروپا پیش از گفته بود ، ده ها هیات اروپایی در ماه های گذشته در سفر به ایران دریافتند که جمهوری اسلامی مستعد کار با دنیا و اروپا است و بنگاه های ایرانی دارای قابلیت خوبی برای جذب فناوری هستند .
وی خاطرنشان ساخت : هیاتهای تجاری اروپایی در سفر به کشورمان آگاه شدند که کار با ایران باید به تامین نیاز منطقه چند صد میلیونی پیرامون آن منجر شود و همچنین اتحادیه اروپا برای کار با ایران محتاج بازتعریف روابط خود با تهران و البته با آمریکا است.
جلال پور افزود: اکنون وقت خلق اشتغال و زمان اولویت دادن همه به اقتصاد ایران است و رویدادهای گوناگون منطقه و فرا منطقه ای ،نمی تواند به منزله خطر بنیادین برای جمهوری اسلامی ایران محسوب شود .
وی گفت: امروز بحران های اقتصادی از جمله بیکاری، تامین معیشت، فقر و محرومیت دهک های پایین جامعه به عنوان نگرانی اصلی کشور به حساب می آید.
جلال پور افزود : امروز بحران های زیست محیطی، کمبود منابع آبی و آلودگی هوا؛ نگرانی و دغدغه های پیش روی کشور است که باید به همت فعالان اقتصادی و با تدبیر همه مسئولان برای آنها و عبور از این مشکلات گام هایی بلند برداشت.
به اعتقاد وی ، مشکلات و معضلات امروز اقتصاد و جامعه ایرانی همه ریشه در اصلاح ساختار اقتصادی دارد و نخستین مرحله ایجاد رونق و اشتغال است، زیرا چنانچه رونق و اشتغال به کشور ارزانی شود، حاکمیت تدبیر در اقتصاد را مشاهده خواهیم کرد .
رئیس اتاق ایران لزوم مدیریت برای استفاده بهینه بیش از 80 درصد منابع آبی در بخش کشاورزی را خاطرنشان ساخت و گفت : تدابیر مدیریتی ،راه حل گذر از بحران کم آبی و حفاظت از محیط زیست در فضای جدید اقتصادی است.
وی اظهار داشت: رونق اقتصادی امکان جذب فناوریهای نوین را فراهم می سازد و جلوگیری از مصرف بی رویه در همه زمینه ها از جمله آب، بدون صدمه زدن به تولید مورد سفارش است .
جلال پور استفاده حداکثری از ظرفیت ها ، با بهینه سازی مصرف را خواستار شد و گفت : چنانچه فناوری روز به کشور وارد شود ، بسیاری از آلودگی های زیست محیطی برطرف خواهد شد.
وی افزود : دوران رشد بر محور بودجه عمرانی نفت به پایان رسیده و کشور با فرار سرمایه روبرو است و در جذب سرمایه خارجی و سرمایه ایرانیان مقیم خارج از کشور تاکنون موفق نبوده ایم .
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا