پروژه زیست محیطی 'سیستم مه خشک' در فولاد مبارکه با موفقیت اجرا شد

پروژه زیست محیطی 'سیستم مه خشک' در فولاد مبارکه با موفقیت اجرا شد

اصفهان-ایرنا- کارشناس اجرای پروژه های محیط زیست شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: به منظور بهبود کیفی سیستم تصفیه غبار و رعایت بیشتر اصول زیست محیطی، پروژه استفاده از سیستم مه خشک(dry fog) در محل 'شارژ هوپر مدول C ' واحد احیاء مستقیم این شرکت با موفقیت اجرا شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فولاد مبارکه، مسعود قربانی روز شنبه گفت: به دلیل اینکه استفاده از غبارگیر معمول(wet scrubber) برای کاهش غبار در این نقطه ناشی از محدودیت های موجود نظیر کمبود فضا و بحران آب امکانپذیر نبود، استفاده از سیستم مه خشک برای این کار انتخاب شد.
در مه خشک(dry fog)، کنترل گرد و غبار توسط پمپ های پرفشار با نصب نازل های دارای پاشش آب و ایجاد هاله مه صورت می گیرد.
قربانی گفت: اجرای این پروژه علاوه بر مزایای اقتصادی و راهبری آسان، کاهش قابل ملاحظه مصرف آب و هزینه تعمیرات و نگهداری و کاهش ضایعات را به همراه دارد.
وی مدت زمان اجرای این پروژه را هفت ماه اعلام کرد و گفت: طراحی اولیه پروژه و نصب نازل و تعیین زاویه پاشش آب، اجرای لوله کشی و نصب یک مخزن سه هزار لیتری آب با همت کارکنان واحد و همراهی سایر واحدها صورت گرفت.
به گفته کارشناس اجرای پروژه های محیط زیست فولاد مبارکه، عملکرد موفقیت آمیز این پروژه باعث شد تا اجرای این سیستم برای مُدول های دیگر نیز در دستور کار قرار گیرد.
فولاد مبارکه اصفهان با تولید سالانه بیش از 5.6 میلیون تن ورق فولادی، بزرگترین تولید کننده فولاد کشور است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا