خلیفه‌ سلطان:

فولادهای رسوب کرده خریدار دارد

فولادهای رسوب کرده خریدار دارد

گروه صنایع معدنی >فولاد - دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه در حال حاضر اغلب فولادسازان درصدد صادرات محصولات‌شان هستند، مطرح کرد: مشکلی برای فروش فولادهای رسوب کرده وجود ندارد و می‌توان آنها در بازار داخلی و خارجی عرضه کرد.

به گزارش ماین نیوز، رسول خلیفه‌ سلطان با اشاره به رسوب 2.7 میلیون تن فولاد در انبارها اظهار کرد: در حال حاضر اغلب فولادسازان در تلاش هستند تا تولیدات‌شان را برای صادرات آماده کنند و بفروشند. از طرفی تا آن جایی که در بازار داخلی تقاضا وجود داشته باشد، تولیدات‌شان را در داخل کشور عرضه می‌کنند.

او با بیان اینکه فروش محصولات رسوب کرده در انبارها جای نگرانی ندارد، گفت: فولادهای زنگ‌زده در فرآیند تولید تبدیل می‌شوند و اگر تقاضا در بازار تحریک شود، مشتری برای آنها وجود دارد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد افزود: دولت باید با سیاست‌های تعرفه‌ای منطقی و سیاست‌های تشویقی صادرات فولادسازان را تسهیل کند. زیرا در حال حاضر حجم دپوی فولادسازان افزایش پیدا کرده و اگر به موقع راه رو به صادرات باز نشود، میزان بیشتری از تولیدات رسوب خواهند کرد.

خلیفه‌سلطان با اشاره به ضرورت ایجاد واحدهای توسعه‌ای کارخانه‌های بزرگ فولاد در حاشیه خلیج فارس تصریح کرد: تولید فولاد در این مناطق صرفه اقتصادی دارد و در شناسایی بازارهای صادراتی فولاد کمک بزرگی محسوب می‌شود.

او افزود: باید در بازار داخلی به واسطه حرکت پروژه‌های عمرانی تقاضا تحریک شود تا بتوان وضعیت فروش داخلی فولاد را گرم کرد و معاملات را رونق بخشید. گرچه در مقطع فعلی شرکت‌های تولیدی فروش داخلی دارند اما افزایش حجم انبارهای آنها که ناشی از رکود بخش مسکن بوده باعث شده ضرورت سیاست‌های تشویقی برای صادرات نسبت به قبل اهمیت بیشتری پیدا کند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا