احمدی:

ادغام صندوق بازنشستگان تامین ‌اجتماعی و فولاد مغایر قانون است

ادغام صندوق بازنشستگان تامین ‌اجتماعی و فولاد مغایر قانون است

گروه صنایع معدنی >فولاد - رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان گفت: تامین اجتماعی برای بار دوم به دنبال ادغام صندوق فولاد با صندوق بازنشستگی این سازمان است اما این بار نیز قانون مقابل آن ایستاده است.

به گزارش ماین نیوز، مجتبی احمدی اظهار داشت: برای نخستین بار سازمان تامین اجتماعی کشور در سال ۸۳ خواستار ادغام صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد با صندوق بازنشستگی این سازمان شد که به دلیل مغایرت‌های مفاد آئین‌ نامه‌های استخدامی ما با آنها این اقدام صورت نگرفت.

وی ادامه داد: امسال نیز برای دومین بار این درخواست از سوی سازمان تامین اجتماعی دنبال شد اما مغایر با بند ۵۹ بودجه سال ۹۱ بود که در این بند آمده دولت بدهی خود را به صندوق فولاد بپردازد، صندوق هم بدهی قانونی به بازنشستگان تسویه کند و سپس به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی منتقل شود.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان با اعلام اینکه در حال حاضر که حکم مدیر عامل صندوق بازنشستگان کارکنان فولاد آمده است، پرداخت بدهی‌ها به بازنشستگان با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد، افزود: سازمان تامین اجتماعی به دنبال ادغام دو صندوق است که بتواند از امور مالی صندوق بازنشستگی فولاد به نفع خود استفاده کند.

وی خواستار افزایش بودجه صندوق بازنشستگی فولاد در سال آینده شد و اظهار داشت: لازم است در بودجه سال آینده اعتباری معادل دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دیده شود تا بتوانیم حقوق ماهیانه بازنشستگان را در سال ۹۵ به طور کامل و به موقع بپردازیم.

احمدی بیان داشت: لازم است اصلاحیه بودجه‌ای که امسال به دولت اعلام کردیم هرچه زودتر دولت مصوبه آن را به مجلس تقدیم و پس از تصویب، به اجرا گذاشته شود.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا