اخراج ۲۰۰ کارگر معدن زغال سنگ معدن جو

اخراج ۲۰۰ کارگر معدن زغال سنگ معدن جو

گروه معادن >زغال‌سنگ - منابع کارگری از اخراج ۲۰۰ کارگر معدن زغال سنگ «معدن جو» واقع در طبس با سه ماه حقوق معوقه خبر می‌دهند.

به گزارش ماین نیوز، منابع کارگری در طبس می‌گویند در این واحد تولیدی حدود هزار و ۱۰۰ کارگر مشغول به کار هستند اما از ابتدای دی ماه سال جاری به دلیل آنچه از سوی کارفرما «کمبود منابع مالی» عنوان شده است، تعداد ۲۰۰ کارگر این کارخانه با میانگین سوابق کار ۱۰ سال پس از خاتمه قرارداد موقت کارشان اخراج شده‌اند.

این کارگران می‌گویند کارفرما مدعی است این واحد معدنی در زمینه دریافت مطالبات مالی خود از خریداران زغال سنگ دچار مشکل شده است و به همین دلیل برای کاهش هزینه‌های جاری معدن در مرحله نخست ۲۰۰ نفر از کارگران را اخراج کرده است.

این منابع کارگری از تلاش کارگران اخراجی برای دریافت مقرری بیمه بیکاری و بازگشت به کار خبر داده‌اند. آنان می‌گویند؛ بعد از سال‌ها تلاش در این معدن فرصت شغلی جدیدی برایمان وجود ندارد.

طبق اظهارات کارگران معدن معدن جو؛ با وجود آنکه کارگران در چندین نوبت از مسئولان شهرستانی و مدیران معدن خواسته بودند به مشکلات این معدن رسیدگی کنند اما آنان نسبت به این موضوع بی‌توجهی کرده‌ و سکوت آنان در ‌‌نهایت به اخراج کارگران ختم شد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا