سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در معادن کرمان

سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در معادن کرمان

گروه معادن - استاندار کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۲۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه معدن کرمان صورت گرفته است، گفت: از این مجموع بخشی افتتاح و بخشی دیگر آماده بهره برداری و افتتاح است.

به گزارش ماین نیوز، علیرضا رزم حسینی در دیدار سرمایه گذاران شرکت کرونا واگن کشور سوئد، اظهار کرد: استان کرمان رتبه اول معدنی کشور را دارد و این در حالی است که اکتشافات معدنی ما مربوط به 40 سال گذشته است و اکتشافات جدیدی که در دست انجام است، سهم ما را بسیار افزایش می دهد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه تحریم های ظالمانه علیه ایران منجر به این شد که بازار کشورهای اروپایی جای خود را به بازار کشور چین دهند، یادآور شد: با آغاز مذاکرات و رفع تحریم ها، فضای رقابتی برای سرمایه گذاری در کرمان بین شرکت های اروپایی و چینی به وجود آمده است.

رزم حسینی با تاکید براینکه فضای رقابتی برای سرمایه گذاری در کرمان بین شرکت های اروپایی و چینی به وجود آمده است، خاطر نشان کرد: دولت ایران علاقمند است که مناسبات اقتصادی خود را پس از برجام به صورت بسته اقتصادی فاینانس، ساخت و انتقال تکنولوژی همراه داشته باشد

در ادامه این دیدار Fredrik kangas مدیرعامل شرکت کرونا واگن سوئد گفت: این شرکت در کشورهایی همچون استرالیا و اسکاندیناوی در زمینه فروش واگن های حمل و نقل ریلی معدنی، سرمایه گذاری نموده است.

وی افزود: هدف از این دیدار اعلام آمادگی این شرکت به منظور مشارکت و انتقال تکنولوژی ساخت واگن و سرمایه گذاری در استان کرمان از جمله حوزه معدنی است زیرا کشور سوئد نیز کشوری معدنی و مشابه استان کرمان است.

kangas یکی از مشکلات حوزه معادن کشور را کارآمدی و بهره وری عنوان کرد و یادآور شد: گلوگاه معدن استان موضوع حمل و نقل ریلی است لذا آمادگی داریم این موضوع به صورت یک پکیچ کامل به استان ارائه شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا