کرباسیان خبر داد:

ارائه بسته سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد یورویی صنایع معدنی

ارائه بسته سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد یورویی صنایع معدنی

گروه معادن - رییس هیات عامل ایمیدرو از ارائه بسته 10 میلیارد یورویی فرصت سرمایه گذاری معدن و صنایع معدنی ایران برای خارجی ها خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو با اعلام این مطلب اظهارکرد: با توجه به سفر رییس جمهور در بهمن ماه امسال به ایتالیا و فرانسه، ایمیدرو یک بسته سرمایه گذاری 6 میلیارد یورویی در حوزه معدن و صنایع معدنی تهیه کرده است.

همچنین با توجه سفر قریب الوقوع رییس جمهور چین به ایران، پیشنهاد 4 میلیارد یورویی را به این کشور برای سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی ایران پیشنهاد خواهیم داد.

وی افزود: ایران برای رسیدن به رشد اقتصادی سالانه 8 درصد، نیاز به جذب 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در سال دارد که این امر بسیار سخت است. امیدواریم در روزهای آینده با برداشته شدن تحریم ها، فضای بهتری در کسب و کار ایجاد شود ولی نباید فراموش کرد که هم زمان با لغو تحریم ها، باید سطح تعامل ما با کشورهای صاحب سرمایه بهبود یابد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو طرح تاسیس شرکت «پرشین متالیک» با مشارکت سرمایه گذاران خارجی دچار مشکل خواهد شد، گفت: ایمیدرو به تازگی این شرکت را با مشارکت خارجی ها و با هدف سرمایه گذاری در صنایع فولاد و آلومینیوم تاسیس کرده که 60 درصد مالکیت آن خارجی و 40 درصد طرف ایرانی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر، طرف خارجی سهم خود را واریز کرده اما ایمیدرو به دلیل کمبود منابع مالی، نتوانسته سهم خود را واریز کند و چنانچه دولت حمایت نکند اجرای این پروژه با مشکل مواجه می شود.

کرباسیان با بیان اینکه امسال برنامه داشتیم 9 میلیون تن گندله برای تولید 21 میلیون تن فولاد وارد کنیم، تصریح کرد: به دلیل پایین بودن تقاضای داخلی بازار فولاد، واردات این کالا متوقف شد اما از سال آینده با راه اندازی طرح های گندله سازی 5 میلیون تنی در سنگان و سیرجان و 5 میلیون تن گندله سازی بندر عباس، تا حد زیادی از واردات گندله بی نیاز خواهیم شد. با این حال، در 6 ماه اول سال آینده، نیازمند واردات گندله خواهیم بود.

وی گفت: با توجه به کاهش قیمت جهانی مس و سنگ آهن، طرح های توسعه ایمیدرو از سرعت لازم برخوردار نیست اما در نظر داریم با جذب سرمایه گذار خارجی مشکلات را رفع کنیم.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا