سرمایه‌گذاری سه هولدینگ بزرگ معدنی در لرستان

سرمایه‌گذاری سه هولدینگ بزرگ معدنی در لرستان

گروه معادن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از وجود هزار تن قیر طبیعی قاچاق در این استان خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، محمدرضا صفی خانی در حاشیه جلسه ستاد تسهیل مشکلات واحدهای تولیدی لرستان با اشاره به بررسی مشکلات ۱۴ واحد صنعتی در این جلسه اظهار داشت: همچنین چند برنامه عملیاتی برای سال ۹۵ در حوزه معدن برای استان پیش بینی شد.

وی با بیان اینکه مطالعات مقدماتی چند نوع معدنی در لرستان انجام و ظرفیتها در این حوزه شناسایی شده است عنوان کرد: در این راستا ما باید یک برنامه عملیاتی در حوزه اکتشاف و بهره برداری معادن استان در سال ۹۵ داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه امروز در جسه ستاد تسهیل مشکلات واحدهای تولیدی استان مصوب شد که برنامه عملیاتی قیر طبیعی استان را به این ستاد برای اجرا در سال ۹۵ ارائه بدهیم گفت: همچنین علاوه بر این موضوع رفع مشکلات دو واحد قیر طبیعی در لرستان در این جلسه مصوب شد.

صفی خانی با بیان اینکه یکی از از این واحدها ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند گفت: با تسهیلاتی که به این واحد پرداخت می شود پیشرفت فیزیکی آن به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه همچنین در این جلسه مصوب شد که یک واحد بزرگ قیر طبیعی در لرستان ایجاد شود گفت: همچنین ایجاد آزمایشگاه معدنی در لرستان نیز در این جلسه مصوب شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان داشت: زمین این آزمایشگاه خریداری شده و بهمن ماه امسال کلنگ آن به زمین زده می شود.

صفی خانی با اشاره به مذاکره سازمان زمین شناسی لرستان با سازندگان این آزمایشگاه در استان گفت: این آزمایشگاه، بزرگترین آزمایشگاه معدنی در سطح کشور است و در خاورمیانه نیز نمونه خواهد بود.

وی با اشاره به موضوع قاچاق قیر طبیعی در لرستان عنوان کرد: در حال حاضر بعد از شناسایی محموله های قیر طبیعی در استان ما آنها را در قالب مزایده واگذار می کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به وجود هزار تن قیر طبیعی قاچاق در لرستان گفت: طی دو تا سه سال گذشته ما برای واگذاری قیر های طبیعی قاچاق در استان مزایده برگزار کرده ایم.

صفی خانی با بیان اینکه ما مشکلی در رابطه با واگذاری این قیر های طبیعی در استان نداریم، افزود: با این وجود این قیرهای طبیعی برای لرستان یک ثروت محسوب می شود و باید زمینه فرآوری آنها را در استان فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه در این راستا دو واحد صنعتی را برای فرآوری قیرهای طبیعی در استان به زودی راه اندازی خواهیم کرد گفت: همچنین برنامه عملیاتی معادن قیر طبیعی استان را با هماهنگی منابع طبیعی، محیط زیست و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در حال آماده شدن بوده تا در سال ۹۵ اجرایی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان به سرمایه گذاری سه هولدینگ بزرگ در حوزه معادن فلزی، معدن قیر طبیعی و معادن استان خبر داد و گفت: این نشان می دهد که ما خود را مقید می دانیم از ظرفیتهای بخش خصوصی استفاده کنیم.

صفی خانی بیان داشت: در حال حاضر ۱۷ نوع ماده معدنی در لرستان تولید می شود و واگذاری آنها به سرمایه گذاران برای رونق استان خیلی مهم است.

وی همچنین از تهیه طرحهای فرآوری معدنی در لرستان با توجه به ظرفیتهایی که در این حوزه وجود دارد خبر داد و گفت: این طرح ها را به سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری فراخوان خواهیم کرد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا