معاملات 5 هزار و 430 میلیارد ریالی فرابورس همزمان با رشد 20 واحدی آیفکس

معاملات 5 هزار و 430 میلیارد ریالی فرابورس همزمان با رشد 20 واحدی آیفکس

معاملات امروز فرابورس در حالی به پایان رسید که تحت تاثیر اخبار مثبت مربوط به اجرای توافق هسته‌ای و ابلاغ فرمول پیشنهادی خوراک پتروشیمی‌ها از سوی معاون اول رئیس جمهور، آیفکس رشد 3 درصدی معادل 20 واحدی را تجربه کرد و به 731 واحد رسید.

ارزش معاملات فرابورس در روز جاری از رقم 5 هزار و 430 میلیارد ریال فراتر رفت و شاخص کل رشد 20 واحدی را ثبت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از فرابورس ایران، معاملات امروز فرابورس در حالی به پایان رسید که تحت تاثیر اخبار مثبت مربوط به اجرای توافق هسته‌ای و ابلاغ فرمول پیشنهادی خوراک پتروشیمی‌ها از سوی معاون اول رئیس جمهور، آیفکس رشد 3 درصدی معادل 20 واحدی را تجربه کرد و به 731 واحد رسید.

در روز 26 دی‌ماه در بازار فرابورس ایران، 275 میلیون ورقه بهادار در 29 هزار و 745 نوبت به ارزش 5 هزار و 430 میلیارد و 470 میلیون ریال خرید و فروش شد؛ این در حالی است که شاهد بیشترین ارزش معاملات از ابتدای مهرماه تاکنون بوده‌ایم.

معامله‌گران فرابورسی بیشترین حجم معاملات امروز خود در بازار سهام را به داد و ستد 31 میلیون سهم پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان به ارزش 53 میلیارد ریال اختصاص دادند و نماد شرکت‌های پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، پالایش نفت تهران و توکا رنگ فولاد سپاهان پربیننده‌ترین نمادهای امروز بودند.

همچنین، بیشترین افزایش قیمت امروز مربوط به سهام کشتیرانی دریای خزر و پس از آن پتروشیمی زاگرس و پالایش نفت شیراز بود و در سوی دیگر بازار هم قند شیروان، مینو شرق و قند چهارمحال با بیشترین افت قیمت روبرو شدند.

طبق این گزارش، در روز جاری اوراق تسهیلات مسکن در اغلب نمادها با افت قیمت مواجه و در بازه 790 تا 890 هزار ریال دست به دست شد.

در بازار ابزاهای نوین مالی، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با معامله 1.5 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات ETF را از آن خود کرد و اوراق اجاره شرکت مخابرات ایران با داد و ستد 500 هزار ورقه بهادار، بیشترین حجم معاملات اوراق با درآمد ثابت را داشت.

علاوه بر این، خرید و فروش اسناد خزانه اسلامی در روز جاری با قیمت 963 هزار و 784 ریال به پایان رسید و نرخ بازده تا سررسید این اوراق با 0.69 درصد افزایش نسبت به روز معاملاتی قبل، معادل 26.64 درصد شد.

گفتنی است در پایان معاملات امروز، نماد معاملاتی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق زمین و ساختمان نسیم جهت برگزاری مجمع عمومی صندوق در روز دوشنبه 28 دی‌ماه متوقف شد.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا