اثرات مثبت برجام بستگی به مدیریت داخل دارد

اثرات مثبت برجام بستگی به مدیریت داخل دارد

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان این که اجرای برجام سبب اقتدار بین المللی وافزایش سرمایه اجتماعی داخلی کشور است، گفت: اجرای برجام پیروزی دیپلماسی گفتگو در مقابل دیپلماسی تقابل، تحریم و فشار است.

 امیرحسین زمانی نیا پس از بیانیه مشترک اجرای برجام از سوی محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: این موفقیت در سایه پایمردی، ممارست، پایداری مسئولان و همچنین تدوام دیپلماسی ١٢ سال گذشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با بیان این که لغو تحریمها پارادایم جدیدی برای حل و فصل اختلافات منطقه ای و بین المللی به وجود آورده، تصریح کرد: اجرای برجام برای ایران دو خاصیت و اثر بزرگ داشته است، نخست، افزایش اقتدار بین المللی ایران؛ ایران جزئی از راه حل مشکلات و حل و فصل اختلافات منطقه ای و بین المللی است که این موضوع نشان ازاقتدار ایران در مجامع بین المللی دارد.

زمانی نیا خاصیت دوم اجرای برجام را از بعد داخلی دانست و با بیان این که از این بعد، اجرای برجام سبب افزایش اعتماد مردم به نظام می شود، گفت: این موضوعی است که به آن سرمایه اجتماعی می گویند و سبب افزایش اعتماد مردم به نظام، کشور، حکومت و دولت شده است.

وی با تبریک این موفقیت بزرگ به مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه و تیم دیپلماسی کشور و همچنین مردم بخاطر انتخابات سال ٩٢، یادآور شد: با رفع تحریمها مردم جشن بزرگی خواهند گرفت و امید است برجام مایه خیر و برکت برای توسعه و رونق کشور باشد.

براساس گزارش وزارت نفت، معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان این که اجرای برجام سبب بهبود کسب و کار در ایران می شود، اظهار کرد: البته این موضوع بستگی به مدیریت داخلی دارد که چگونه بتوان از آن بهره برداری کرد و توسعه پایدار را برای کشور تضمین کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا