افزایش درآمد ملی،کاهش ارزش دلار در برابر ریال و کاهش تورم ارمغان برداشته شدن تحریم ها

افزایش درآمد ملی،کاهش ارزش دلار در برابر ریال و کاهش تورم ارمغان برداشته شدن تحریم ها

اقتصاد > اقتصاد کلان - احمد مجتهد می گوید:با برداشته شدن تحریم ها انتظار این است که سال آینده سال بسیار خوبی برای اقتصاد ایران باشد.

دکتر احمد مجتهد گفت: با توجه به برداشته شدن تحریم ها انتظار این است که ارتباطات بین المللی افزایش یابد و بخشی از منابع مالی کشور که در گروه تحریم ها بود،آزاد شود.

این اقتصاد دادن و کارشناس برجسته مسایل پولی کشور  در گفت وگو با خبرآنلاین، اظهار داشت:برداشته شدن تحریم ها باعث می شود که امکان استفاده از منابع مالی خارجی برای کشور مهیا شود.از سوی دیگر به دلیل آنکه مردم به آینده امیدوارتر می شودند،این موضوع می تواند در بازار سرمایه تاثیر مثبتی بگذارد.

مجتهد با بیان اینکه برداشته شدن تحریم ها سبب مثبت شدن شاخص های بورس خواهد شد،تصریح کرد:انتظار این است که ارزش دلار در برابر ریال کاهش یابد و از سویی دولت امکان صادرات بیشتر نفت را پیدا خواهد کرد که این موضوع می تواند دست دولت را برای توسعه عمرانی باز کند.

رییس اسبق پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی  با بیان اینکه برداشته شدن تحریم ها درآمد مالی دولت را افزایش خواهد داد،خاطرنشان کرد:فرصت پیش آمده می تواند درآمد مالی دولت را افزایش داده و در نتیجه دولت می تواند پروژه های عمرانی که تاکنون به دلیل مشکلات منابع مالی متوقف بوده را تکمیل کند.

این اقتصاددان با بیان اینکه برداشته شدن تحریم ها امکان ورود تکنولوژی های جدید را به کشور فراهم می کند،یادآورشد:با ورود تکنولوژی های جدید شاهد کارایی بیشتری در صنایع کشور خواهیم بود و در نتیجه درآمد ملی افزایش خواهد یافت که این مساله باعث بالا رفتن سطح رفاه اجتماعی خواهد شد.

اوپیش بینی کرد که با برداشته شدن تحریم ها شاهد کاهش انتظارات تورمی و در نتیجه کاهش تورم خواهیم بود.

مجتهد همچنین گفت:سال آینده سال بسیار خوبی برای اقتصاد ایران خواهد بود به این دلیل که دولت می تواند با برنامه ریزی و سیاست گذاری جدید و با استفاده از فرصت های تازه پیش آمده برنامه ششم را به گونه ای تنظیم کند که موفقیت بیشتری نسبت به برنامه های قبلی رقم بزند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا