موتور بورس با برجام به راه افتاد؟ / رشد 1000 واحدی شاخص کل در اولین روز پسابرجام

موتور بورس با برجام به راه افتاد؟ / رشد 1000 واحدی شاخص کل در اولین روز پسابرجام

اقتصاد > بازار مالی - شاخص کل بورس و اوراق بهادار در لحظات آغازین معاملات امروز بازار سرمایه با رشد یک هزار و 59 واحدی در ارتفاع 65 هزار و931 واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شاخص کل بورس و اوراق بهادار در لحظات آغازین معاملات امروز بازار سرمایه با رشد یک هزار و 59 واحدی در ارتفاع 65 هزار و931 واحدی قرار گرفت.

تا این لحظه از معاملات، 853 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش یک هزار و 514 میلیارد و 417 میلیون ریال در46 هزار نوبت دادو ستد شد.

بیشترین اثر مثبت بر صعود امروز دماسنج بازار سرمایه توسط نمادهای معاملاتی همراه، اخابر، پارسان، حکشتی؛ وغدیر، تاپیکو و شبدیس رقم خورد.

براساس این گزارش شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز در روزجاری مثبت بودند به طوری که شاخص قیمت(وزنی - ارزشی) 409 واحد، کل(هم وزن) 60 واحد، قیمت(هم وزن) 51 واحد، آزادشناور هزار و 97 واحد، بازار اول 755 واحد و شاخص بازار دوم نیز دو هزارو 235 واحد رشد کردند.

گفتنی است در اولین روز پسا برجام باز هم گروه خودرویی ها و بانکی ها از اقبال بیشتری در بین سرمایه گذاران برخوردار بوده و بیشترین تعداد معاملات روی سهام شرکت های پارس خودرو، سایپا و زامیاد از بین خودرویی ها و تجارت ، صادرات و ملت از گروه بانکی ها صورت گرفته است.

تابلوهای بورس اوراق بهادار از ابتدای هفته به استقبال اجرایی شدن برجام رفته و روند صعودی خود را کلید زدند. این روند امروز نیز ادامه یافت پس از گذشت دو سال از دوران رکود بورس سرمایه گذاران با رفع نگرانی ها از نتیجه توافقات هسته ای به تالارها بازگشتند.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا