شما نظر بدهید/ نخستین اولویتهای اقتصادی پسابرجام را چه می دانید؟

شما نظر بدهید/ نخستین اولویتهای اقتصادی پسابرجام را چه می دانید؟

اقتصاد > اقتصاد سیاسی - با توجه به رفع تحریم‌های اقتصادی و آزاد شدن پول‌های بلوکه شده، به نظر شما در شرایط کنونی اولویت اقتصادی دولت در دوران برجام چه باید باشد.؟

روز پایان تحریم‌های اقتصادی فرا رسید و دیپلمات‌های ایرانی پس از بیش از دو سال مذاکرات فشرده، بالاخره به فشارهای اقتصادی غرب علیه ایران پایان دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس متن برجام، 7 حوزه اقتصاد ایران از جمله انرژی و پتروشیمی، امور مالی و بانکی، صنعت بیمه، کشتیرانی و خدمات بندری، طلا و سایر فلزات گرانبها، نرم‌افزارها و صنعت خودرو از فهرست تحریم خارج خواهند شد. همچنین بخشی از تحریم‌های آمریکا که به بهانه‌های غیرهسته‌ای علیه ایران اعمال شده، با استثنائاتی همراه خواهد شد؛ فروش، اجاره و انتقال هواپیمای غیرنظامی و قطعات و خدمات مرتبط با آن به ایران، مبادلات و روابط تجاری و مالی شرکت‌های تابعه شرکت‌های آمریکایی در خارج آمریکا با ایران، واردات فرش و محصولات غذایی ایرانی از جمله پسته و خاویار به آمریکا از جمله موارد نقض‌شده تحریم‌های غیرهسته‌ای است.

در این فضا، با توجه به آزاد شدن پول‌های بلوکه شده و باز شدن فضای اقتصاد بین‌الملل، دولت یازدهم باید اولویت‌هایی را در دوران پساتحریم در حوزه اقتصاد در دستور کار خود قرار دهد. بر این اساس، هم‌اکنون این سوال مطرح است که در فضای کنونی اولویت دولت باید کدام بخش‌ها باشد و چه اصلاحاتی باید در حوزه اقتصاد صورت گیرد؟!

شما کاربران خبرآنلاین می‌توانید دیدگاه خود را در این زمینه، در بخش نظرات این خبر مطرح کنید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا