نعمت زاده: موقع قرائت بیانیه اشکم جاری شد

هدف‌گذاری سرانه 10 هزار دلاری برای ایرانیان

هدف‌گذاری سرانه 10 هزار دلاری برای ایرانیان

وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به بخش خصوصی گفت: موانع و بهانه‌ها برطرف خواهند شد و انشاءالله ظرف چند هفته روابط بانکی برقرار می‌شود.

در این نشست محمد رضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت ابتدا گفت: این روز به یادماندنی را تبریک می‌گویم. یقین دارم اثرات این رخداد در آینده ببشتر مشخص می‌شود و انشاءالله از نتایج آن بهره‌مند می‌شویم.
وی ادامه داد:من از نزدیک شاهد بودم شما (بخش خصوصی) برای خرید و فروش کالا چه زحماتی متحمل شدید امیدوارم روزهای خوبی را باهم تجربه کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، نعمت‌زاده سپس درباره سختی مذاکرات گفت: گاهی حتی آقای دکتر ظریف که بسیار مصمم بود با فشارهای داخلی می‌گفت نمی‌دانم چه می‌شود.احضار می‌شد به مجلس و بعد به هیات دولت می‌آمد، رنگش پریده بود. اما دیشب که چهره شاداب ایشان را دیدم موقع قرائت بیانیه (مشترک ظریف و موگرینی) اشکم جاری شد. آقای کری هم که خطاب به جامعه داخلی خود و بعضی جوامعی که نگرانی‌هایی دارند صحبت کردند.امیدواریم همه ما بالاخص در راس، شما فعالات اقتصادی از ثمره مذاکرات بهره‌مند شویم.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه خطاب به بخش خصوصی گفت: توپ در زمین شماست و ما هم در خدمت شما. موانع و بهانه‌ها برطرف خواهند شد و انشاءالله ظرف چند هفته روابط بانکی برقرار می‌شود.

وی خطاب به بخش خصوصی بیان کرد: باید با هم در جهت استفاده از این شرایط و پیاده کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم. من سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را چند بار خوانده‌ام. لازم نیست دنبال چیز دیگری برویم. اصول اقتصاد مقاومتی چکیده تجربه چند سال حکومت اسلامی است.در تمام زمینه ها باید از این سیاست‌ها استفاده کنیم و همچنین برنامه ششم که امروز احتمالا آقای رئیس جمهور تقدیم مجلس کرد.جمع این‌ها (برجام، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم) می‌تواند منشا حرکت به پیش باشد.

هدف‌گذاری سرانه 10 هزار دلاری برای ایرانیان
نعمت‌زاده تصریح کرد: با کار مداوم و شبانه‌روزی خوشبختانه کارهای خوبی انجام شده که خلاصه آن را تقدیم دولت کرده‌ایم. جزئیاتش در برنامه هم آمده است. ما سعی کردیم در این برنامه به این بپردازیم که چه باید کرد.اقدامات عملی را مشخص کرده‌ایم و خلاصه آن را در سایت می‌گذاریم. تقاضا می‌کنم دوستان ببینند و نظرشان را بگویند. هدف کلی این است که در آخر این 10 سال کشور از نظر رشدیافتگی به سطح کشورهای نوظهور صنعتی برسد. یعنی باید درآمد سرانه 10 هزار دلار شود. بعید است بتوانیم به کشورهای صنعتی برسیم اما می‌توانیم به کشورهای نوظهور برسیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا