ادامه معاملات سکه با ۴موعد تحویل؛

سررسید دی ماه با بازار آتی خداحافظی کرد

سررسید دی ماه با بازار آتی خداحافظی کرد

معامله اونس جهانی طلا دیروز (شنبه) همراه با افت بهای اونس در بورس لندن و کاهش بهای دلار آزاد، روند نزولی در پیش گرفت که این روند افت قیمت سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران را نیز در پی داشت، این در شرایطی است که تابلوی معاملات آتی دیروز مجدد ۴ سر رسیده شد و قرار داد دی ماه سکه از سایر سر رسید ها خدا حافظی کرد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، باتوجه به به پایان موعد قرارداد تحویل دی ماه، از دیروز بازار آتی سکه با چهار سررسید به کار خود ادامه داد که قیمت سکه در این معاملات روند نزولی در پیش گرفت. بهای سکه در سررسید سکه تحویل اسفند با قیمت ۹۱۹ هزار تومان به فروش رسید که افت ۰/۹ درصدی را به ثبت رساند. قرارداد تحویل اردیبهشت سال آینده نیز با قیمت ۹۲۴ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۳۸ درصدی را در این روز تجربه کرد. همچنین سکه تحویل تیر سال ۹۵ با قیمت ۹۲۶ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با افت ۰/۴۲ درصدی نسبت به روز پنجشنبه اخیر رو به رو شد. در آخر نیز قرار داد شهریور۹۵ نیز با قیمت ۹۲۹ تومان به فروش رسید و کاهش ۰/۵۸ درصدی را در اولین روز از هفته معاملاتی تجربه کرد.

حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به ۱۴ هزار و ۹۲۰ قرارداد و به ارزش بیش از یک هزار میلیارد و ۳۸۵ میلیون ریال رسید، این در شرایطی است که پنجشنبه گذشته حجم معاملات آتی سکه به ۸ هزار و ۵۳۹ قرار داد بوده است که این نشان از رشد ۷۴ درصدی حجم معاملات دارد.

همچنین دیروز در بازار نقدی، بهای سکه همزمان با افت قیمت دلار آزاد در بازار تهران با کاهش همراه شد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان این مبادلات در بهای ۹۱۵ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز پنج شنبه ۱۵ هزار تومان پایین آمده است.

همچنین هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب ۴۶۵، ۲۵۰ و ۱۷۰ هزار تومان معامله شده است.

در همین حال در بازار ارز هر دلار آمریکا با کاهش ۴۱ تومانی ۳۵۸۵ تومان عرضه می شود.

و اما در بازار جهانی در حالی که افت بازارهای بورس تقاضا برای دارایی هایی که کمتر در معرض ریسک قرار دارند را تقویت کرده، قیمت طلا پس از ۴ جلسه کاهش روز جمعه افزایش یافت و هر اونس طلا روز گذشته در سطح ۱۰۸۹ دلار و ۸۰سنت به معاملات هفته پایان داد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا