پس از حدود یک دهه؛

بودجه بدون تیتر «تحریم» تقدیم مجلس شد

بودجه بدون تیتر «تحریم» تقدیم مجلس شد

در نخستین روز اجرای برجام، رئیس جمهور برای تقدیم لوایح بودجه سال ۱۳۹۵ و برنامه ششم توسعه به مجلس رفت؛ پس از حدود یک دهه، این نخستین سالی است که لایحه بودجه فارغ از شرایط تحریمی تدوین شده است.

به گزارش به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، رئیس جمهور صبح یکشنبه برای تقدیم لایحه بودجه ۱۳۹۵ کل کشور و برنامه ششم توسعه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافت؛ حسن روحانی را جمعی از معاونین و اعضای دولت همراهی می کنند.

گرچه در دولت یازدهم این اولین باری است که لایحه بودجه با تاخیر و آن هم تا بیش از ۴۰ روز روانه مجلس شده، اما این اولین بودجه پساتحریم محسوب و با اجرای برجام همراه شده است. رئیس‌جمهور در عین حال که لایحه برنامه ششم توسعه را نیز همراه با این لایحه به مجلس تقدیم خواهد کرد. لوایحی که به طور حتم متفاوت تر از گذشته و بر اساس شرایط و فضای بدون محدودیت های بین الملل و با دستی بازتر از گذشته تدوین شده است.

ابراز شادمانی روحانی از رفع تحریم

رئیس جمهور در جلسه تقدیم لایحه بودجه گفت: خوشحالم که بعد از پیروزی بزرگ ملت ایران در پیچیده ترین پرونده سیاسی تاریخ معاصر، برای اولین بار از خانه ملت به مردم عزیزمان تبریک و تهنیت بگویم.

وی افزود: مردم بزرگ ایران با صبر، مقاومت، ایستادگی و حتی فدای جان و خونشان در راه تثبت حقوقشان و برای آرمان های انقلاب اسلامیشان ایستادند، مقاومت کردند و بهترین دیپلمات های خود را به صحنه رویارویی با قدرت های بزرگ فرستادند و با حمایت از آن ها و با متانت و بردباری، به موفقیت و پیروزی رسیدند.

رئیس جمهور ادامه داد: از مقام معظم رهبری که از آغاز تا پایان در همه مراحل راهنما بودند، حامی بودند، هادی بودند، چارچوب های این مذاکرات را مشخص کردند و همواره ناظر دقیقی بر این حرکت مهم تاریخی بودند، صمیمانه تشکر می کنم برای طول عمر آن بزرگوار و مزید توفیقاتشان مثل همیشه در پیشگاه خدای بزرگ دعا می کنم.

رئیس دولت یازدهم تصریح کرد: حمد وسپاس بیکران ما به پیشگاه قادر متعال که هر آنچه داریم از او داریم که همه این نعمتها از اوست و همه فیض،لطف، نصر و فتح پیرزوی از آن اوست و درود و سلاممان را تقدیم می کنیم به محضر پیامبر عظیم الشان(ص) و ائمه هدی و اهل بیت طاهرینش(ع) و با تهیت و سلام به محضر ولیعصر(عج) که همواره دستگیر این ملت در روزهای سخت بود.

روحانی اظهارداشت: از مجلس شورای اسلامی و هیات رئیسه و رئیس مجلس شورای اسلامی که هم در شورای عالی امنیت ملی و هم در جلسات شورای عالی هسته ای همواره بهترین حمایتها و کمک ها را از مسیری که توفیق ملت بود، انجام داده اند، سپاسگزاری می کنم و آنچه به دست آوردیم، دستاورد ملت همه قوا بود و نه دولت و این دستاورد هر سه قوه و همه ارکان نظام بود.

وی افزود: این دستاورد نیروهای مسلح بود چون اگر آن ها ثبات و امنیت را در کشور حفظ نمی کردند و کشور آرام نبود، امکان موفقیت در مذاکرات نبود .

به گزارش ایرنا رئیس شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: ما تشکر و سپاسگزاری می کنیم از همه که در این راه که یک حرکتی ملی و منافع آن برای کشور و ملت است، یاری و کمک کردند، حتی نقادان هم به ما کمک کردند تا با دقت بیشتری راه و مسیر را ادامه دهیم .

روحانی اضافه کرد: امیدواریم در مسیر راه همه با هم باشیم. برجام فقط یک فضا است و یک شرایط نوین است و از این فضا و شرایط باید به نفع رشد و توسعه کشور و برای رفاه مردم و برای پیشرفت کشور و همچنین پیشرفت، ثبات و امنیت منطقه استفاده کنیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا