خودروی معیوب به جای صفر تحویل داده شد

خودروی معیوب به جای صفر تحویل داده شد

در حالی بیش از دو ماه از پایان طرح وام ۲۵میلیون تومانی خودرو می‌گذرد که خریداران خودرو در این طرح هرروز با مشکلات جدیدی روبه‌رو می‌شوند که تحویل خودروهای معیوب به‌جای صفر یکی از این مشکلات است.

 شرکت‌های خودروسازی در قالب طرح جدید دولت برای ایجاد رونق در بازار خودرو از 18 آبان ماه با اعطای وام 25 میلیون تومانی با سود 18درصدی ظرف یک هفته توانستند 125هزار دستگاه خودرو را به فروش برسانند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل ار تسنیم، براساس توافقات قرار بود به‌محض اتمام فروش تحویل خودروها از یک هفته تا حداکثر یک ماه انجام شود، اما بهانه خودروسازان در عدم تأمین اعتبار مالی خودروها باعث شد تا این وعده محقق نشود و مردم بیش از دو ماه در انتظار تحویل خودروهای خود باشند. هرچند بانک مرکزی در آن مقطع اعلام کرد که روند تأمین اعتبار این طرح توسط بانک‌های عامل اجرا می‌شود و خودروسازان نباید نسبت به تحویل خودروها تعلل کنند.

در حال حاضر بیش از دو ماه از پایان طرح وام 25 میلیون تومانی خودرو می‌گذرد و مردم هرروز با مشکلات متعددی در خرید خودرو آن هم با این طرح روبه‌رو می‌شوند. در ابتدا  مردم فقط با خلف وعده خودروسازان در تحویل خودرو مواجه بودند اما به‌مرور مشکلات دیگر مردم را درگیر خود کرده است.

 محمدی یکی از این خریداران با ابراز "یک هفته بعد از تحویل خودرو متوجه نقص فنی آن شدم" گفت: وقتی به نمایندگی‌ها مراجعه کردم دیدم این فقط مشکل من نیست بلکه خریداران دیگری هم با مشکل مشابه من برخورد کرده‌اند.

وی با گلایه از "موتور خودروی من ایراد فنی دارد و کسی پاسخگوی آن نیست" افزود: شرکت از من پول خودروی صفر گرفته اما یک ماشین پر از ایراد به من تحویل داده است.

محسن خریدار دیگر با اشاره به اینکه موتور خودروی 405 هم ایراد فنی دارد، افزود: علاوه بر این گیربکس ماشین من کامل صدا می‌دهد و وقتی به تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه می‌کنم می‌گویند این طبیعی است و باید تعمیر شود.

یکی از فروشندگان خودرو هم در همین ارتباط می‌گوید: اکثر خودروهای فروخته شده در طرح وام 25 میلیون تومانی ایرادات فنی دارند و همین موضوع مردم را با مشکلاتی همراه کرده است.

 وی با بیان اینکه در بازار این موضوع مطرح است که شرکت‌های خودروساز به‌جای مزایده خودروهای معیوب؛ آنها را در قالب وام 25 میلیون تومانی به مردم فروخته‌اند، گفت: برخی از این خودروها مشکل رنگ دارد به‌نحوی که باید 100 درصد رنگ بشوند اما 98 درصد رنگ شده‌اند، البته این نقص را مشتری متوجه نمی‌شود.

 فروشنده دیگری با اعلام اینکه برخی از خودروهای سمند ال‌ایکس که مردم خریده‌اند در هزار کیلومتر تسمه پاره می‌کند، افزود: مردم وقتی که به نمایندگی مراجعه می‌کنند آنها فقط می‌گویند تسمه ایراد دارد و باید تعویض شود، حتی در برخی موارد نبود تسمه باعث می‌شود تا مردم چاره‌ای جز تعمیر آن نداشته باشند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا