وام 170 میلیونی مسکن در راه است

وام 170 میلیونی مسکن در راه است

اقتصاد > مسکن - اقتصادنیوز نوشت:وزارت راه و شهرسازی به تازگی طرحی را مطرح کرده که در آن وام 100 میلیون تومانی انبوه‌سازان با وام‌های 60 میلیونی فروش اوراق و 10 میلیون تومانی جعاله تجمیع شده و مبلغ تسهیلات فروش اقساطی به 170 میلیون تومان می‌رسد.

مهرماه امسال جمشید برزگر، رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان استان تهران در نشستی خبری اعلام کرد: طبق جلسات شورای برنامه‌ریزی مسکن و ساختمان در برنامه ششم توسعه برنامه‌هایی را به دولت، وزارت راه و شهرسازی و مجلس ارائه کردیم و قرار شده که وام ساخت مسکن تا سقف 100 میلیون تومان افزایش یابد البته پیشنهاد ما 120 میلیون است اما توافق با پرداخت 100 میلیون در مراحل نهایی خود قرار دارد.

مدتی بعد، برزگر از اعلام آمادگی رسمی بانک مسکن برای پرداخت وام 100 میلیون تومانی ساخت مسکن خبر داد.

همچنین در اواخر مهرماه امسال، افزایش وام مسکن به 60 میلیون تومان به تصویب شورای پول و اعتبار رسید و از اوایل دی‌ماه پرداخت این وام از شعب بانک مسکن اجرایی شد که میزان کل این وام با توجه به وام 10 میلیون تومانی جعاله به 70 میلیون تومان رسید.

امروز نیز ایسنا گزارش داده است، محمد مرتضوی، عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان در گفت‌وگویی از افزایش وام مسکن خبر داده و بیان کرده است: پیشنهاد خوبی از طرف وزارت راه و شهرسازی مطرح شده که امکان تجمیع وام 100 میلیون تومانی فروش اقساطی پیشنهاد شده از طرف انبوه‌سازان با وام‌های فروش اوراق 60 میلیون و 10 میلیون تومانی جعاله فراهم شود که در این صورت اثرگذاری وام‌ها بیشتر خواهد شد. هم‌چنین در صورت تحقق پیشنهاد افزایش طول دوران تقسیط وام‌های 60 میلیونی از 12 تا 15 سال به 25 تا 30 سال، کمک شایانی به خریداران مصرفی خواهد شد. 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا