تأمین هزینه‌ "کارا کارت" با کاهش اضافه‌کاری

تأمین هزینه‌

خبر می رسد، دولت به دلیل کاهش درآمدههای نفتی و کسری بودجه، برای اجرای طرح کارت رفاه اجتماعی ایرانیان (کارا کارت) درصدد است تا با کاهش اضافه کار کارمندان دولتی منابع مالی این طرح را تأمین کند.

 کارت خرید اعتباری یک نوع ضمانت نامه بانکی است که یک فرد با استفاده از آن می تواند کالایی را خریداری کند. در حال حاضر این کارت توسط ادارات و سازمان‌های مختلف به صورت محدود برای کارکنان آنها صادر شده است.در همین راستا معاونت رفاه اجتماعی وزارت رفاه در حال اجرای طرح کارت رفاه اجتماعی ایرانیان (کارا کارت) است؛ در این طرح جدید قرار است این کارت اعتباری به طور گسترده بین اقشار مختلف توزیع شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، البته بانک مرکزی اعلام کرده است که توانایی تأمین هزینه‌های این طرح را به دلیل کاهش درآمدهای نفتی ندارد به همین دلیل دولت در حال بررسی این موضوع است که هزینه‌های این طرح را از طریق کاهش پرداخت اضافه کاری کارکنان دولت تأمین کند.

کاهش اضافه کاری کارکنان البته از کارکنان صنعت نفت آغاز شد؛ مدیران چهار شرکت اصلی وزارت نفت طی بخشنامه‌ای به مدیریت‌های امور مالی و توسعه منابع انسانی شرکت‌های ذیربط خود دستور داده‌اند به دلیل تجاوز بودجه جاری از سقف بودجه مصوب، جمع اضافه کاری کاکنان 20 درصد کمتر از ماه گذشته محاسبه شود.

به گفته احمد میدری؛ معاون رفاه، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این طرح تلاش بر این است، افراد بدون ارائه تضامین بانکی ( سفته یا معرف) از این کارت بهره‌مند شوند. کارت خرید اعتباری به عنوان یک وام کوچک محسوب می شود که دارنده آن می‌تواند نوسانات خرید خود را کاهش دهد و بدون مراجعه به بانک یا افراد حقیقی مانند دوستان و اقوام نیاز کوتاه مدت خود را تامین کند.

کلیه اقشاری که بتوان از درآمد ماهانه آنان با روش‌های بسیار ساده اقساط ماهانه را کسر کرد، به تدریج مشمول این طرح می‌شوند. در مرحله اول این طرح بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، در مرحله دوم بازنشستگان کشوری و در صورت تمایل سایر وزارتخانه ها و کارکنان دولت مشمول این طرح خواهند شد.

همچنین وزارت رفاه اعلام کرده است که در صورت امکان کارا کارت برای کارگران و افراد بخش خصوصی که حق بیمه را به تأمین اجتماعی می‌پردازند و اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی  هم صادر می‌شود.

میزان اعتبار کارت یا تخصیص وام، چهار برابر حقوق هر ماه فرد و مدت اعتبار کارت در صورتی که اجرای این طرح تداوم یابد نامحدود است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا