سقوط نفت‌ بیش از آنچه که به نظر می‌رسد

سقوط نفت‌ بیش از آنچه که به نظر می‌رسد

در حالی که ظاهرا قیمت نفت در تمامی پایانه‌های معاملاتی به کمترین مقدار یک دهه اخیر خود رسیده، در شرایط واقعی فروپاشی حتی عمیق‌تر از این بوده است.

به گزارش بلومبرگ، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا در معاملات آتی در روز سه شنبه برای اولین بار از سال 2003 به زیر 30 دلار به ازای هر بشکه رسید. قیمت بشکه‌های واقعی نفتی عربستان سعودی صادر شده به آسیا حتی ارزان‌تر بوده و با رسیدن به بشکه‌ای 26 دلار به پایین‌ترین قیمت از اوایل سال 2002 رسیده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، بر اساس اظهارات ادیر ترنر، رئیس موسسه تفکر جدید اقتصادی، سقوط قیمت نفت یک سیگنال حیاتی بوده که نشان می‌دهد افزایش بدهی در چین به مرز انفجار رسیده است.

ترنر، رئیس سابق سازمان خدمات مالی بریتانیا در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ اذعان داشت: «کندبودن فعالیت‌های ساخت‌وساز و سرمایه‌گذاری در چین، ‌بزرگترین مصرف‌کننده انرژی دنیا، در حال ارسال انگیزه‌های ضدتورمی بی‌شماری در سراسر دنیاست واین بخش قابل‌توجهی از آن چیزی است که در فروپاشی قیمت نفت در حال رخ دادن است.»
ترنر با بیان اینکه توسعه اقتصادی چین سال گذشته به کمترین سرعت خود در ربع قرن اخیر رسیده است، توضیح داد: «شما شاهد یک نابودی بزرگ در درآمد تولیدکنندگان نفت و کالاهای اساسی هستید که این موضوع اثرات عظیمی روی هزینه‌های آنها در سراسر دنیا می‌گذارد.» 
 
بر اساس اظهارات پل هرسنل، رئیس مرکز تحقیقات کالایی استاندارد چارترد، مزایای قیمت پایین نفت برای مصرف‌کنندگان با تغیییر در مالیات سوخت و کاهش در میزان یارانه‌ها کم شده، ولی قیمت‌های کنونی بدون هیچ‌ توضیحی بسیار پایین هستند.‌»

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا