خسرو تاج عنوان کرد

20 درصد صنعت نساجی نیازمند نوسازی است

20 درصد صنعت نساجی نیازمند نوسازی است

معاون بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حداقل 20 درصد صنعت نساجی کشور نیاز به نوسازی و تعویض ماشین آلات ضروری را دارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در اصفهان، مجتبی خسروتاج در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی (مواد اولیه، ماشین آلات و خدمات وابسته) در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، اظهار کرد: به زودی تحریم‌ها علیه کشور برداشته خواهد شد و تمام صنعتگران و تولیدکنندگان کشور باید از فضای جدید ایجاد شده، استفاده کنند.

وی با بیان اینکه صنعت نساجی برای وزارت صنعت یک صنعت کلیدی و راهبردی محسوب می‌شود، افزود: حجم تجارت جهانی نساجی حدود 800 میلیارد دلار است و با توجه به این حجم تجارت، کشور ما نیز می‌تواند در این بازار حضور گسترده داشته باشد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، بزرگترین چالش صنعت نساجی را موضوع قاچاق ذکر کرد و ادامه داد: اگر نگوییم تمام واحدهای صنعتی و ماشین آلات صنعت نساجی نیاز به نوسازی دارد، حداقل در 20 درصد صنعت نساجی کشور نیاز به نوسازی و تعویض ماشین آلات ضروری است.

خسروتاج اضافه کرد: واحدهای صنعتی نساجی در مسایل بانکی، مسایل مالیاتی و تامین اعتبار برای نوسازی و به روز رسانی تجهیزات وزارت صنعت را در کنار خود ببینند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت صنعت به دلیل ظرفیت های بالای نساجی در زمینه اشتغال زایی، به صنعت نساجی نگاه ویژه‌ای می‌کند.

معاون بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: امیدواریم صنعت نساجی در فضای پساتحریم به خوبی پیش رود. این فضا می تواند زمینه را برای ایجاد سرمایه‌گذاری‌های مشترک فراهم کند و باعث ایجاد بازار بین المللی و پذیرش ریسک و در نهایت انتقال فناوری شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا