رئیس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد

دیدار با فعالان اقتصادی 47 کشور دنیا پس از توافق هسته‌ای

دیدار با فعالان اقتصادی 47 کشور دنیا پس از توافق هسته‌ای

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ما از زمان توافق هسته‌ای به بعد، با فعالین اقتصادی بیش از 47 کشور دنیا دیدار داشته‌ایم و تقریبا همه آنها به سرمایه گذاری در بخش سلامت راغب‌اند و ما نیز به آنها پیشنهاداتی در این زمینه ارائه می کنیم.

به گزارش ایسنا در منطقه کویر، محسن جلال‌پور در نشست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با استاندار، پزشکان و سرمایه‌گذاران کرمانی مقیم تهران، با اعلام این خبر گفت: امروز فعالین بخش خصوصی کشور باید یک بخشی از تمرکز خود را روی فعالیت‌های اجتماعی بگذارند. خوشبختانه امروز به برکت دولت تدبیر و امید شرایط بسیار خوبی بر کشور حاکم است که ما باید از این ظرفیت بزرگ به بهترین شکل بهره ببریم.

وی افزود: یکی از این ظرفیت‌ها، ظرفیت پساتحریم است که انشاالله به زودی به ثمر خواهد رسید و اتفاقات بزرگی رقم خواهد خورد. پس از سلامت دومین ظرفیت موجود نیز پروژه های نیمه کاره کشور است که تقریبا تکمیل 30 درصد آنها را باید بخش خصوصی برعهده بگیرد و از این تعداد می توان بخش هایی از آن را به بخش درمان و سلامت اختصاص داد.

به گزارش ایسنا، "علیرضا رزم حسینی" استاندار کرمان با تاکید براینکه این استان با وجود همه مزیت‌های اقتصادی در حوزه‌های معادن، صنایع، میراث فرهنگی، کشاورزی و ... در حوزه سلامت همچنان مشکلات ویژه ای دارد، تصریح کرد: ایام پساتحریم فرصت بسیار خوبی است تا بتوانیم سرمایه‌گذاری های جدیدی در حوزه سلامت با مشارکت بخش خصوصی انجام دهیم. امروز متاسفانه می‌بینیم که بسیاری از مردم استان برای درمان خود به استان های مجاور مخصوصا استان یزد سفر می کنند که این هزینه های سرسام‌آور حمل و نقل و جابجایی را به آنها وارد می کند.

وی ادامه داد: استان کرمان در حوزه سلامت، بهداشت و درمان یک تقاضای ویژه دارد و متاسفانه علیرغم تلاش‌های بسیار زیاد غیر از یک مورد هنوز اقدام عملی مهمی در استان رخ نداده است. البته امیدواریم که ماحصل این جلسات خروجی مطلوبی برای استان داشته باشد.

رزم حسینی تصریح کرد: ما از سال گذشته ستاد سرمایه گذاری سلامت را در داخل استان شکل داده ایم و طرح های بسیار خوبی را در قالب آن تدوین کرده‌ایم که با یاری خدا و کمک بخش خصوصی و دولت طبق برنامه، جزئیات آن به نوبت عملیاتی خواهند شد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا