قیمت مواد غذایی در بازار نزولی شد

قیمت مواد غذایی در بازار نزولی شد

بعد از چند هفته افزایش قیمت‌ها در بازار، قیمت مواد غذایی در بازار نزولی شد و قیمت 45 درصد مواد غذایی در بازار در مقایسه با هفته قبل کاهش یافت.

به گزارش نامه نیوز به نقل از اقتصادنیوز، بانک مرکزی قیمت خرده‌فروشی مواد غذایی در هفته منتهی به 18 دی ماه 94 را منتشر کرد. بر اساس این گزارش قیمت 5 گروه مواد غذایی در هفته مذکور در مقایسه با هفته قبل کاهش یافت. سبزی‌های تازه از جمله گروه‌های غذایی است که با 5.1 درصد بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرده است. بعد از آن قیمت گوشت مرغ با 4.7 درصد بیشترین کاهش را تجربه کرده است. میوه‌های تازه، حبوب و برنج هم از دیگر کالاهایی هستند که قیمت آنها به ترتیب 2، 1 و 0.2 درصد کاهش یافته است.

در هفته مورد بررسی بیشترین افزایش قیمت مربوط به تخم مرغ است که 2.3 درصد افزایش داشته است. قندو شکر هم با افزایش 1.7 درصدی در رده دوم قرار دارد. لبنیات و روغن نباتی هم از جمله کالاهایی است که قیمت آن هیچ تغییری نداشته است.

اما قیمت مواد خوراکی در مقایسه با هفته مشابه ماه قبل هم نوساناتی داشته است. قیمت 6 گروه مواد خوراکی افزایش داشته که این افزایش بین 10 درصد (تخم مرغ ) تا 0.5 درصد (لبنیات) بوده است. قیمت 4 گروه مواد خوراکی هم کاهش داشته که این کاهش قیمت هم بین 10.7 (گوشت مرغ) تا 0.4 درصد (روغن نباتی) در نوسان بوده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا