قائم مقام بازرگانی وزیر صنعت در گفت‌وگو با تسنیم:

سازمان حمایت محصول شرایط زمان جنگ است/ساختار سازمان امروز باید تغییر کند

سازمان حمایت محصول شرایط زمان جنگ است/ساختار سازمان امروز باید تغییر کند

قائم مقام بازرگانی وزیر صنعت با بیان اینکه سازمان حمایت بر اساس شرایطی به وجود آمد که کشور وضعیت جنگی داشت و حضور و نقش دولت در اقتصاد را طلب می‌کرد، گفت: نقشی که این سازمان امروز می‌تواند ایفا کند با نقشی که ۳۰ سال پیش ایفا کرده به کلی متفاوت است.

مجتبی خسروتاج در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در خصوص موضع وزارت صنعت در خصوص سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: سیاست کلان دولت به این ترتیب است که قیمت گذاری‌ها به سمت کالاهای عمومی و انحصاری برود و اگر قیمت این کالاها رها یا آزاد باشند، باعث تضیع حقوق مصرف کننده می‌شود.

وی افزود: برای سال 95 نیز اقلام و خدماتی که قرار است مشمول قیمت گذاری شود بسیار محدود است که با دریافت مصوبه شورای اقتصاد اسامی آنها اعلام می‌شود.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به اینکه آیا شما فعالیت سازمان حمایت را  قانونی می دانید یا خیر؟ گفت: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در شرایطی به وجود آمد که کشور وضعیت جنگی داشت و حضور و نقش دولت در اقتصاد را طلب می کرد.

وی با بیان اینکه نقش امروز سازمان حمایت با زمان جنگ متفاوت است، افزود: در آن شرایط بسیاری از بنگاه‌های دولتی تولید و عرضه کننده کالا بودند و حضور این سازمان برای نظارت در سطح وسیع لازم بود، اما با افزایش تولید، به سمت خصوصی سازی حرکت و شرایط رقابتی را فراهم کردیم.

خسرو تاج خاطر نشان کرد: نقشی که سازمان حمایت امروز می‌تواند ایفا کند با نقشی که  30 سال پیش ایفا کرده به کلی متفاوت است.

قائم مقام بازرگانی وزیر صنعت ادامه داد: متناسب با این تغییر ماموریت، ساختار این سازمان نیز باید تغییر کند و متناسب امروز باشد.
وی تصریح کرد:‌ بنده معتقدم که علاوه بر سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، در  وزارتخانه‌ها نیز باید چابک سازی صورت گیرد و کوچک شوند.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا