موسسه مالیه بین المللی:

لغو تحریم‌های ایران به سود امارات و لبنان است

لغو تحریم‌های ایران به سود امارات و لبنان است

موسسه مالیه بین المللی اعلام کرد، لغو تحریم های ایران ممکن است موجب منتفع شدن آن دسته از بانک های اماراتی شود که دارای روابط تجاری نزدیکی با ایران هستند.

به نقل از پایگاه خبری گالف نیوز،‌موسسه مالیه بین المللی وابسته به بانک جهانی اعلام کرد، لغو تحریم های ایران ممکن است موجب منتفع شدن آن دسته از بانک های اماراتی شود که دارای روابط تجاری نزدیکی با ایران هستند.
گاربیس ایرادیان، اقتصاددان موسسه مالیه بین المللی در این باره گفت: «امارات و لبنان از ترمیم اقتصاد ایران منتفع خواهند شد. با توجه به مهارت های مالی و روابط منطقه ای لبنان این کشور می تواند نقشی مهم در تامین های مالی آینده و ایجاد کانال های سرمایه گذاری مورد نیاز اقتصاد ایران ایفا کند. شرکت های خارجی بیشتری نیز ممکن است برای تجارت در داخل ایران در دوبی مستقر شوند.»
ارزش صادرات امارات به ایران (عمدتا شامل صادرات مجدد) در سال 2014 میلادی به 33 میلیارد دلار رسید، که حدود یک سوم کل واردات ایران را تشکیل می داد. با توجه به اینکه اکثر شرکت های چند ملیتی ای که قصد همکاری تجاری با ایران را دارند، احتمالا از دوبی به عنوان یک قطب منطقه ای برای فعالیت های خود استفاده خواهند کرد، انتظار می رود خدمات مالی توسعه یافته در دوبی موجب افزایش آمد و شد سرمایه بین ایران و امارات شود.»
خالد حوله دار، مسئول ارشد اعتبار سنجی موسسه مودیز گفت: «اگر اقتصاد ایران شاهد گشایش باشد، به خصوص با توجه به ماهیت خصوصی اقتصاد دوبی و قدرت آن به عنوان یک قطب حمل و نقل کالا، ما انتظار افزایش فرصت های تجاری برای بانک های دوبی را در دراز مدت داریم.»
به گفته تحلیلگران مودیز، هرچند بخش بانکی ایران فرصت هایی را پیشنهاد می دهد، اما توسعه فیزیکی فعالیت ها در ایران ریسک های بیشتری را به همراه دارد. این موسسه اعتبار سنجی می افزاید، فضای فعالیت و ژئوپلتیک در ایران پر ریسک است و بانک های خارجی را با مسائل مربوط به کیفیت دارایی مواجه خواهد کرد که مخصوص اقتصادهای نوظهوری است که در حال تجربه کردن تحولات سریع هستند و این مستلزم کنترل ریسک محتاطانه و نظارت است.
در حالی که تعدادی از بانک ها، موسسات مالی و بازیگران بخش خصوصی فعال در بازارهای بورس ماه هاست خود را برای مشارکت در بازار ایران آماده می کنند، بسیاری معتقدند، آنها به دقت در حال رصد تحولات ژئوپلتیک اخیر هستند.
انتهای پیام// 80

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا